تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3779932
شناسه : 3779932
تاریخ :
تغییر تاکتیک ولوو اقتصاد ایران: عصر خودرو- جیم روآن، مدیر ولوو، می‌گوید این شرکت در برنامه‌اش برای تبدیل شدن به یک خودروساز کاملا برقی تجدید‌نظر کرده و ممکن است مدل‌های بنزینی و هیبرید را برای مدتی در محصولاتش نگه دارد. برنامه جدید ولوو همزمان با رونمایی مدل جدید بنزینی و هیبرید XC۹۰ اعلام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، ولوو از اولین خودروسازانی بود که اعلام کرد تولید خودروهای بنزینی را کنار گذاشته و تا سال 2030 همه مدل‌هایش را برقی خواهد کرد. اما به گفته روآن، شرایط بازار و نگرانی خریداران از نبود زیرساخت کافی برای شارژ خودرو‌های برقی باعث شده این شرکت زمان‌بندی خود را تغییر دهد.گران بودن خودرو‌های برقی نسبت به مدل‌های بنزینی از دلایل دیگر کاهش رشد فروش آنهاست.

قطع شدن سوبسید‌های دولتی برای خرید خودروهای برقی در کشورهایی مانند آلمان هم باعث کاهش ناگهانی فروش شده است.ولوو اعلام کرده به سرمایه‌گذاری در ساخت قوای محرکه هیبرید ادامه خواهد داد و در برنامه جدیدش پیش‌بینی کرده که تا سال 2030 خودرو‌های برقی و هیبرید-الکتریکی بین 90 تا 100درصد فروش را شامل شود.XC90 جدید با موتور بنزینی و هیبرید-الکتریکی عرضه می‌شود. مدل هیبرید-الکتریکی با باک پر و باتری شارژشده می‌تواند تا 800 کیلومتر حرکت کند. حداکثر مسافتی که خودرو با نیروی باتری حرکت می‌کند 70کیلومتر است. تغییرات ظاهری در مدل جدید XC90 آن را به مدل EX90، شاسی‌بلند برقی ولوو شبیه کرده است. ولوو همچنین برخی فناوری‌های جدید EX90 از جمله نمایشگر بزرگ‌تر را که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند به شاسی‌بلند غیرالکتریکی خود اضافه کرده است.نسل اول XC90 اولین بار در سال 2002 و برای رقابت با شاسی‌بلندهای آلمانی به بازار عرضه شد. با وجود اینکه این خودرو به اندازه رقیبان آلمانی‌اش فروش نداشت، اعتبار خوبی کسب کرد. ولوو تاکنون حدود یک‌میلیون دستگاه XC90 فروخته و این خودرو هنوز از پرسودترین مدل‌های کارخانه است.