تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779911
شناسه : 3779911
تاریخ :
رویترز: شبکه اجتماعی ایلان ماسک احتمالاً مشمول قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا نمی‌شود اقتصاد ایران: رویترز ادعا می‌کند که شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک احتمالاً مجبور نیست قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا را رعایت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رویترز به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که شبکه‌ی اجتماعی ایکس معیارهای پلتفرم‌های «دربان»‌ اتحادیه‌ی اروپا را ندارد و در نتیجه در چارچوب قانون بازارهای دیجیتال قرار نمی‌گیرد.

کمیسیون اروپا در ماه می تحقیقاتی را علیه ایکس آغاز کرد؛ چراکه ایکس پیش‌تر ادعا کرده بود نیازی به رعایت قوانین جدید و سختگیرانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای شرکت‌های بزرگ فناوری ندارد. این قوانین که به‌عنوان قانون بازارهای دیجیتال (DMA) شناخته می‌شوند، محدودیت‌ها و الزامات جدیدی را برای شرکت‌های بزرگ فناوری مانند ایکس تعیین می‌کنند تا از سوءاستفاده‌ی احتمالی آن‌ها از قدرتشان در بازار جلوگیری شود.

طبق قانون DMA، شرکت‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۷۵ میلیارد یورو (۸۳ میلیارد دلار) ارزش بازار به‌عنوان پلتفرم‌های «دربان» طبقه‌بندی می‌شوند و باید از یک‌سری قوانین خاص پیروی کنند و به کاربران اجازه دهند که خودشان پیام‌رسان یا اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مورد نظر خود را انتخاب کنند. شرکت‌هایی که در چارچوب DMA قرار می‌گیرند، مجاز نیستند به خدماتشان نسبت‌ به رقبای خود اولویت دهند یا از حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض توسط کاربران جلوگیری کنند.

مقالات مرتبط
  • فشار اروپا غول‌های فناوری را وادار به اعمال چه تغییراتی کرده است؟
  • ایکس همچنان زیر تیغ ایلان ماسک است؛ تغییر بزرگ بعدی مشخص شد

چالش بزرگ‌ ایکس نه DMA بلکه DSA است؛ قانون خدمات دیجیتال که از پلتفرم‌های بزرگ آنلاین می‌خواهد برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر اقدامات بیشتری انجام دهند، در غیر این صورت با جریمه‌هایی تا سقف ۶ درصد از گردش مالی سالانه‌ی خود مواجه خواهند شد.