تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779907
شناسه : 3779907
تاریخ :
برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شود اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرداختن به کیفیت و ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی یک ضرورت است گفت: باید برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محامی، عصر امروز شنبه در دیدار مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرا رسیدن ایام آغاز مدارس انجام شد، ضمن تاکید بر تلاش در راستای اجرای درست و صحیح و مطلوب سند تحول بنیادین، افزود: پرداختن به کیفیت کار و ارتقا شاخص‌های آموزشی و تربیتی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و عرض خدا قوت به جامعه فرهنگیان استان، اضافه کرد: سند تحول بنیادین به عنوان سندی جامع و کامل و بالادستی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ضرورت دارد در مسیر اجرای درست و صحیح و مطلوب آن تلاشی همه جانبه صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان بر لزوم نظارت و راستی آزمایی گزارش‌ها تاکید کرد و ادامه داد: مبنای بسیاری از اقدامات و تصمیمی‌گیری‌ها گزارش‌های ارائه شده از ناحیه مسؤولان در استان است و باید هر کدام از گزارش‌هایی که ارائه می‌شود به صورت پله به پله تحت نظارت و راستی آزمایی قرار گیرد.

محامی بیان کرد: اگر به دنبال نتیجه خوب و خروجی مثبت از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در جامعه هستیم، باید به کیفیت کار و ارتقا شاخص‌های آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بر لزوم به روز بودن دانش معلمان و ضرورت برگزاری دوره‌های توانمندسازی همراه با تغییرات روز و به ویژه مفاهیم کتب درسی تاکید کرد و گفت: اهمیت ساحت تربیتی و ارتقا و تقویت آن در بین دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در تحقق اهداف این مسیر باید با جدیت دنبال شود.
محامی ادامه داد: ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای و بررسی و تحلیل میزان رشد و افت مؤلفه‌های مختلف، کمک شایانی در ترسیم نقشه راه و رسیدن به هدف مورد نظر خواهد کرد.

وی افزود: در بُعد تربیتی و ارتقا شرایط آن در بین دانش آموزان، برگزاری جلسات دوسویه و برقراری ارتباط کلامی بین اساتید تربیتی که قدرت تأثیر گذاری فکری در بین دانش آموزان و معلمان دارند، کاری ماندگار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان خطاب به حاضران در این دیدار، تاکید کرد: شنیدن صحبت دانش آموزان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتگوی دو طرفه با آنها را جدی بگیرید و تمام تلاش تان بر تربیت نسلی فرهیخته، متدین، متعهد و دلسوز نظام و اسلام باشد.