تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3779902
شناسه : 3779902
تاریخ :
تمدید پویش بین‌المللی «به سمت قبله» اقتصاد ایران: مدیرکل حوزه روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تمدید پویش بین‌المللی «به سمت قبله» تا پایان شهریور ماه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

 خبری پویش بین‌المللی «به سمت قبله» صبح شنبه، 24 شهریورماه  با حضور سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیر این پویش و اصحاب رسانه برگزار شد.

 ابراهیمی در نشست خبری این پویش توضیح‌هایی ارائه کرد و گفت: ما تابستان فعال و پویایی داشتیم و جشنواره‌هایی بعد از سال‌ها احیا شدند که در بخش فرهنگی و همچنین مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری این اتفاق رقم خورد.

او ادامه داد: پویش «به سمت قبله» دیپلماسی کودک و نوجوان را ذیل دیپلماسی امور بین‌الملل قرار داده است و بخش بین‌الملل از  صرفا محلی برای دریافت و ارسال اثر فراتر رفته و تلاش می‌کند دیپلماسی کودک و نوجوان را فعال کرده تا در حوزه بین‌الملل، به‌ویژه در حوزه نوجوانان کنش‌گر باشد.

به گفته او؛ موضوع فلسطین یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مسائل جهان اسلام و جامعه بین‌الملل است. ظلم گسترده‌ای که بر مردم فلسطین به‌ویژه کودکان و نوجوانان این سرزمین، وارد می‌شود، وجدان انسانی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با افزایش آگاهی جهانی درباره وضعیت فلسطین و همبستگی بین‌المللی لزوم ایجاد حرکتی فراگیر برای حمایت از حقوق این قشر مظلوم بیش از پیش احساس می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: در همین راستا کانون پرورش فکری اقدام به راه‌اندازی یک پویش بین‌المللی با هدف جلب توجه افکار عمومی به ظلم‌های روا شده بر کودکان و نوجوانان فلسطینی کرده است. این پویش که از اول شهریور آغاز شده چالشی است برای ایجاد بستری که کودکان و نوجوانان سراسر جهان بتوانند با ابزارهای هنری و رسانه‌ای صدای مظلومیت هم‌سالان خود در فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری با بیان این‌که حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی و تلاش برای به تصویر کشیدن ظلمی که بر آن‌ها می‌رود نه تنها وظیفه‌ای انسانی بلکه یک رسالت تربیتی برای نسل جوان است، اظهار کرد: ایجاد آگاهی در میان نوجوانان در سراسر جهان نسبت به این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز تقویت همبستگی جهانی و تلاش‌های مشترک برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین باشد. با توجه به این‌که جهان امروز به شدت تحت تاثیر رسانه‌ها و فضای مجازی قرار دارد استفاده از قدرت رسانه‌ای برای مقابله با تبلیغات ناعادلانه و نشان دادن حقیقت به افکار عمومی جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. این پویش می‌تواند گامی موثر برای مقابله با تحریف‌های رسانه‌ای و تقویت صدای عدالت‌خواهی در سطح بین‌المللی باشد.

ابراهیمی آگاهی‌بخشی بین‌المللی، تشویق به همبستگی جهانی، ترویج عدالت خواهی در نسل جدید، تقویت قدرت رسانه‌ای نوجوانان، ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم از جمله اهداف کانون برای برگزاری این پویش دانست.

او در ادامه توضیح داد: این پویش تا پایان شهریور تمدید شده است. فیلم کوتاه، عکس، نقاشی و تصویرسازی، داستان کوتاه و پادکست، نماهنگ و سفرنامه (با موضوع اربعین) موضوع‌هایی است که نوجوانان می‌توانند در آن حضور پیدا کنند که یا خود نوجوان ارسال کننده اثر خود است و یا  اثر درباره نوجوانان است. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا 31 شهریور از طریق سایت رسمی کانون پرورش فکری ارسال کنند. این پویش فرصتی برای کودکان و نوجوانان است تا با بهره‌گیری از استعدادهای هنری و رسانه‌ای خود، پیام‌های عدالت‌خواهانه خود را در مورد فلسطین به گوش جهانیان برسانند.

آرمان مشترک نوجوانان جهان، آزادی فلسطین، اربعین و حضور نوجوانان برای رهایی قدس، نوجوانان و هم‌دردی با مردم مظلوم غزه، نقش نوجوانان در پیروزی فلسطین از جمله موضوع‌های پویش است.

ابراهیمی گفت: آثار ارسال شده از سوی هیئتی از متخصصان حوزه‌های هنری و رسانه‌ای مورد داوری قرار خواهند گرفت. 16 مهر که سالگرد «طوفان‌الاقصی» است گردهمایی انجام شده و جوایز اهدا خواهد شد. در بخش بین‌المللی پویش نیز با رایزنان فرهنگی 59 کشور اهمیت و ضرورت این پویش مطرح شده که مورد استقبال واقع شده است.

انتهای پیام/