تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779885
شناسه : 3779885
تاریخ :
آفریقای جنوبی: پرونده نسل‌کشی در غزه را سرسختانه پیگیری می‌کنیم اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی بر پیگیری پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی تاکید ورزید و از ارائه اسناد جدید به دیوان دادگستری بین المللی در این زمینه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش مصمم است پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را در دیوان دادگستری بین المللی پیگیری کند و ماه آینده شواهد بیشتری در این زمینه ارائه دهد.

آفریقای جنوبی در دسامبر گذشته این پرونده را مطرح کرد و تاکید داشت که تجاوزات رژِیم صهیونیستی علیه غزه، ناقض کنوانسیون سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۸ درباره نسل‌کشی است.

رامافوزا در پاسخ به پرسشی درباره این پرونده گفت: «ما سرسخت هستیم» و اظهار کرد که کشورش در پیگیری این پرونده مصمم است و قرار است ماه آینده گزارشی از شواهد و حقایق جنگ غزه را به دیوان ارائه دهد.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی همچنین افزود که این گزارش «یک جلد کتاب حجیم با صدها صفحه» خواهد بود و آمادگی‌ها برای ارائه آن در جریان است.

وی اضافه کرد: ما همچنان تاکید داریم که نسل‌کشی باید متوقف شود، آتش‌بس باید برقرار گردد و همچنین گروگان‌ها باید آزاد شوند.

گفتنی است؛ چندین کشور از جمله کلمبیا، لیبی، مکزیک، اسپانیا و ترکیه به آفریقای جنوبی در این پرونده پیوسته‌اند. این اقدام پس از افشای یک تلگراف از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی توسط وبگاه «آکسیوس» آمریکا صورت گرفت که نشان می‌دهد این رژیم در حال فشار بر اعضای کنگره آمریکا است تا آفریقای جنوبی را برای لغو این پرونده تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر، آفریقای جنوبی تا ۲۸ اکتبر فرصت دارد تا استدلال‌های خود را به دادگاه عالی سازمان ملل برای ادامه این پرونده علیه رژِیم صهیونیستی ارائه دهد. دادگاه نیز هنوز به بررسی ماهوی اتهامات نسل‌کشی علیه این رژِیم نپرداخته، اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده این کار را انجام دهد.