تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3779883
شناسه : 3779883
تاریخ :
نظر فضانوردان درباره دلیل پایان یافتن ماموریت بویینگ به فضا اقتصاد ایران: به نظر می رسد اگر کپسول بویینگ فرصت کافی داشت، قادر به تکمیل ماموریت خود طبق برنامه ریزی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، کپسول استارلاینر ۵ ژوئن نخستین ماموریت سرنشین دار خود را انجام داد و سونی ویلیامز و بوچ ویلمور را به ایستگاه فضایی بین الملی برد. قرار بود حدود یک هفته در آنجا اقامت کنند اما به دلیل اختلالاتی در پیشرانه کپسول آنها اکنون بیش از ۳ ماه است که در آنجا ماندگار شده اند.

در نهایت ناسا تصمیم گرفت بازگرداندن ویلیامز و ویلمور با کپسول استارلاینر به خانه پر ریسک است و بنابراین این فضاپیما بدون سرنشین در ماه جاری میلادی روی زمین فرود آمد. قرار است خدمه آن در فوریه ۲۰۲۵ میلادی همراه کپسول اسپیس ایکس به زمین باز گردند اما به گفته ویلمور این تصمیم تحت فشار گرفته شد.

وی همچنین اشاره کرد هم اکنون ۱۲ فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار می کنند.

۷ تن از این فضانوردان در ناسا شاغل هستند و ۵ نفر دیگر به سازمان فضایی روسیه خدمت می کنند. ویلمور طی یک مصاحبه با خبرنگاران در این باره گفت: ما توانستیم ۶ فضانورد را در ایستگاه فضایی بین المللی جای دهیم. به نظرم در چندماه گذشته به خوبی توانسته ایم این کار را انجام دهیم. اما این ایستگاه برای اقامت طولانی مدت مناسب نیست. ما مجبوریم براساس زمانبندی برنامه های مختلف تصمیم بگیریم. زمانبندی برنامه ها طوری شد که ما مجبور شدیم تصمیم بگیریم آیا استارلاینر با ما یا بدون ما به زمین برمی گردد؟ ما زمان کافی نداشتیم. اگر فرصتمان تمام نشده بود، احتمالا وقت داشتیم ماموریت راتکمیل کنیم.

ویلمور گفت او و ویلیامز درباره چالش های پیشرانه و برنامه ها برای بازگشت استارلاینر به زمین با بویینگ و ناسا مذاکراتی انجام دادند. من واقعا شگفت زده بودم. عقاید زیادی وجود داشت. در بازه های زمانی مختلف اطلاعات زیادی ارائه می شد و افراد زیادی سعی در هضم داده ها و درک رویدادها داشتند.

البته آنها از اینکه مدت زمان اضافی در فضا می مانند، ناراحت نبودند. هر دو فضانورد تاکید داشتند ماموریت استارلاینر یک پرواز آزمایشی بوده و بنابراین وجود اختلالات در آن پیش بینی شده بوده است.