تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779867
شناسه : 3779867
تاریخ :
ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری OpenAI در گرو ایجاد تغییر در ساختار سازمانی شرکت است اقتصاد ایران: گزارشی جدید نشان می‌دهد که خالق ChatGPT برای رسیدن به ارزش بازار ۱۵۰ میلیارد دلار، باید تغییراتی زیرساختی در کسب‌وکار خود ایجاد کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رویترز به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد، ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری OpenAI منوط به این خواهد بود که خالق ChatGPT ساختار شرکتی خود را تغییر دهد و سقف سود برای سرمایه‌گذاران را حذف کند.

جزئیات شرایط جذب سرمایه‌ی ۶٫۵ میلیارد دلاری نشان می‌دهد که OpenAI، ارزشمندترین استارتاپ هوش مصنوعی در جهان، تا چه اندازه پیشرفت کرده و حاضر است چه تغییرات ساختاری را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌ به‌منظور تأمین هزینه‌های توسعه‌ی هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) اعمال کند.

با توجه به رشد سریع درآمد OpenAI، دور جدید سرمایه‌گذاری روی این استارتاپ با استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران فعلی مانند Thrive Capital و Khosla Ventures و مایکروسافت در دور جدید سرمایه‌گذاری OpenAI شرکت کنند. سرمایه‌گذاران جدیدی از جمله انویدیا، اپل و سکویا کپیتال نیز قصد سرمایه‌گذاری در OpenAI دارند.

گفته می‌شود اگر تغییر ساختار سازمانی OpenAI به نتیجه نرسد، این شرکت مجبور خواهد شد ارزش‌گذاری مجددی انجام دهد و سهام سرمایه‌گذاران را با قیمتی پایین‌تر تبدیل کند.

خالق ChatGPT می‌گوید همچنان به ساخت هوش مصنوعی کارآمد برای همه‌ی مردم تعهد دارد و با هیئت‌مدیره‌ی غیرانتفاعی خود همکاری خواهد کرد: «بخش غیرانتفاعی، هسته‌ی اصلی مأموریت ما است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

مقالات مرتبط
  • خالق ChatGPT به‌زودی ۱۵۰ میلیارد دلاری می‌شود؟
  • مذاکره OpenAI برای جذب سرمایه چند میلیارد دلاری؛ گزارش وال‌استریت ژورنال

حذف سقف سود، نیاز به تأیید هیئت‌مدیر‌ه‌ی غیرانتفاعی OpenAI دارد که شامل سم آلتمن، برت تیلور و هفت عضو دیگر می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند که OpenAI در حال بررسی تغییر ساختار خود از یک سازمان غیرانتفاعی به شرکتی سودمحور مانند Anthropic و xAI است. مدیران OpenAI با وکلا و همین‌طور هیئت‌مدیره‌ی غیرانتفاعی مشورت می‌کنند تا این تغییر را به‌صورت قانونی انجام دهند.