تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779846
شناسه : 3779846
تاریخ :
انتقاد «السودانی» از سکوت مرگبار ابرقدرت‌ها در قبال جنگ غزه اقتصاد ایران: نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه ساکنان نوار غزه مقابل دیدگان جهانیان اتفاق می افتد و کشورهای ابرقدرت با سکوت مرگبار خود، کوچکترین احساس مسئولیتی در قبال آن ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، نخست‌وزیر عراق گفت که جنگ غزه در مقابل دیدگان جهانیان و همه نهادها و سازمان‌های بین المللی اتفاق می‌افتد و کشورهای بزرگ نیز سکوت مرگباری در پیش گرفته‌اند و کوچکترین احساس مسئولیت انسانی و اخلاقی در قبال آن ندارند.

«محمد شیاع السودانی» که در مراسم سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) در مسجد جامع «ام القری» در بغداد سخنرانی می‌کرد، افزود: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار می رود که برای کمک به مردم فلسطین به منظور تشکیل کشور مستقل، موضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 10 ماه است که مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در معرض جنگ و نسل‌کشی نظامیان جنایتکار و اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار دارند و این رژیم، هولناک‌ترین روش‌های کشتار، تخریب و تجاوز را علیه غیرنظامیان به کار گرفته است.

السودانی خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین ایجاب می‌کند که ما در راه تحقق مسائل سرنوشت‌ساز خویش متحد باشیم چرا که ملاحظه می‌کنیم چگونه عوامل و حامیان این رژیم غاصب، بر باطل خویش متحد هستند، اما متأسفانه ما بر حق خویش متفرق هستیم.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش به اوضاع داخلی کشورش هم اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش‌ها برای اختلال و مانع تراشی در مسیر تلاش‌های دولت، که به آن توجهی نمی‌کنیم، توانستیم به موفقیت‌های واضحی دست یابیم که تأثیر خود را در همه بخش‌ها نشان داده است.