تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3779815
شناسه : 3779815
تاریخ :
پاسخ هیئت فوتبال اصفهان به شایعات مربوط به فوت هوادار ملوان اقتصاد ایران: رئیس هیئت فوتبال اصفهان شایعات شکل گرفته درباره نبودن دستگاه احیا در آمبولانس حاضر در ورزشگاه فولادشهر در جریان دیدار سپاهان - ملوان را تکذیب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار استانها -

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اصفهان، پیرامون اتفاقات شب گذشته ورزشگاه فولادشهر اظهار داشت: دیشب اتفاق بسیار ناگواری برای فوتبال ایران افتاد و قبل از هر چیز درگذشت مرحوم خائفی را به خانواده ایشان و باشگاه ملوان تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه به تشریح پروتکل‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر پرداخت و افزود: میزبانی این مسابقه برعهده باشگاه سپاهان بود که هم تجربه میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دارد و هم لیگ برتر و کاملاً با الزامات برگزاری مسابقات آشناست؛ در کنار باشگاه، هیئت فوتبال اصفهان هم قرار داشت که حدود یک هفته قبل به نمایندگی از فدراسیون، فیفا و AFC مسابقه تیم‌ ملی ایران و قرقیزستان را به بهترین نحو برگزار کرد و میزبان شایسته‌ای بودیم.

طاهری اضافه کرد: علاوه بر اینها سازمان لیگ و کمیته داوران به اهمیت این بازی واقف و برای بازی، ناظر و داور خیلی خوبی را فرستاده بودند و برای برگزاری یک مسابقه لیگ برتری، همه تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

رئیس هیئت فوتبال استان با تأکید بر اینکه بحث فوریت‌های پزشکی و آمبولانس، یکی از الزامات برگزاری مسابقات لیگ برتری است، خاطر نشان کرد: در همین راستا شب گذشته دو آمبولانس در کاسه ورزشگاه مستقر بود و یک آمبولانس هم بیرون بود. ناظر بازی شب گذشته با توجه به آنکه پای جان یک انسان وسط بود، اجازه داد آمبولانسی که روی نقطه کرنر با تمام تجهیزات پزشکی و تکنسین اورژانس ایستاده بود، به سمت جایگاه هواداران ملوان هدایت شود و تیم پزشکی ملوان هم آنجا حضور داشت و آن مرحوم به داخل آمبولانس مشایعت شد.

وی با تأکید بر اینکه تکنسین آمبولانس تمام اقدامات لازم را برای احیا و نجات جان مرحوم خائفی انجام داد، گفت: مرحوم خائفی بلافاصله به بیمارستان شهید مطهری فولادشهر که حدوداً 10 دقیقه با ورزشگاه فاصله دارد، انتقال داده شد و پزشکان بیمارستان‌ تلاش کردند تا آن مرحوم را نجات دهند، اما متأسفانه این اتفاق ناگوار رخ داد. گزارشات بیمارستان‌ هم مؤید این نکته هست که آن مرحوم بیماری زمینه‌ای هم داشت.

«عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که پزشک ملوان با دست در حال احیای مرحوم خائفی است و از طرف دیگر خبرهای زیادی منتشر شده که آمبولانس ورزشگاه فاقد دستگاه احیا بوده است. آیا این مسئله صحت دارد؟»، طاهری در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طبق گزارش آمبولانس آن مرحوم با سابقه بیماری، دچار کاهش سطح هوشیاری و ایست قلبی - تنفسی شده بود؛ جایگاه هواداران ملوان پشت نیمکت این تیم بود و به همین دلیل پزشک ملوان قبل از آمبولانس به آن مرحوم رسیده بود. آمبولانس روی نقطه کرنر بود و نسبت به تیم پزشکی ملوان فاصله بیشتری داشت تا به جایگاه هواداران ملوان برسد.

وی همچنین تأکید کرد: باز هم می‌گویم آمبولانس همه تجهیزات لازم را داشت. آمبولانس از نوع گرید B، کددار و مورد تأیید اورژانس بود و به همراه تکنسین همه تجهیزات لازم را داشت.

طاهری یادآور شد: هواداران ملوان پشت نیمکت خودشان بودند و با سر و صدا درخواست کمک کردند و پزشک تیم زودتر به آن مرحوم رسیده بود، آمبولانس هم سمت نقطه کرنر بود. ما حتی آمبولانس بیرون را هم نیاوردیم و آمبولانس داخل ورزشگاه را در اختیارشان گذاشتیم.

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان در واکنش به اظهارات مازیار زارع درباره داود رفعتی ناظر دیدار سپاهان - ملوان تأکید کرد: همه ما انسان هستیم و جان انسان‌ها برای همه ارزشمند است. طبق قانون آمبولانس‌های داخل ورزشگاه متعلق به تیم‌هاست و در چنین مواقعی باید از آمبولانس بیرون ورزشگاه استفاده کرد، اما آقای رفعتی با مسئولیت خودش آمبولانس را در اختیار آن مرحوم قرار داد و بعید می‌دانم این حرف‌ها صحت داشته باشد.

انتهای پیام/170