تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779802
شناسه : 3779802
تاریخ :
ترتیب انتشار قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل از iOS 18.1 تا iOS 18.4 این‌گونه خواهد بود اقتصاد ایران: قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل، پله‌پله به نسخه‌های iOS 18 اضافه می‌شود و در اولین نسخه‌ی iOS 18، خبری از Apple Intelligence نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هوش مصنوعی اپل، یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌هایی محسوب می‌شود که اپل نوید کار با آن را در iOS 18 به کاربران داد؛ سیستم‌عاملی که چندین نسخه‌ی بتا برای آن منتشر شد و حالا قرار است نسخه‌ی عمومی آن در اختیار کاربران قرار گیرد.

به گفته‌ی اپل، روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور)، iOS 18 برای عموم منتشر می‌شود؛ اما این نسخه فاقد ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل است و کاربران برای دسترسی به Apple Intelligence باید تا زمان انتشار iOS 18.1 در ماه اکتبر (مهر و آبان) صبور باشند.

البته این موضوع، تنها محدودیت کاربران گوشی آیفون برای دستیابی به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیست و به دلیل نیاز Apple Intelligence به پردازنده‌ی قدرتمند، صرفاً افرادی که به آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس و یکی از مدل‌های سری آیفون ۱۶ دسترسی دارند، می‌توانند قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را تجربه کنند.

در نسخه‌های متعدد بتای iOS 18.1 که تاکنون منتشر شده‌اند، برخی از ویژگی‌های کلیدی هوش مصنوعی اپل مانند ابزارهای بازنویسی، تصحیح و خلاصه‌کردن متن، پیشرفت‌های سیری برای درک بهتر درخواست‌ها، نمایش خلاصه اعلان برای پیام‌ها و ایمیل‌ها، ارائه‌ی پاسخ‌های پیشنهادی در برنامه‌های پیام و ایمیل، ابزارهای ویرایش در برنامه‌ی Photos و قابلیت‌هایی مانند ضبط تماس تلفنی، ایجاد خلاصه مقالات در مرورگر Safari و امکان ایجاد یک خاطره‌ی ویدئویی با تصاویر مرتبط از طریق تایپ متن توصیفی، در اختیار کاربران گوشی آیفون قرار گرفته‌اند.

اپل از چند ماه پیش روی iOS 18.2 کار می‌کند. اگرچه هنوز تاریخی برای انتشار این نسخه اعلام نشده است؛ اما احتمال دارد که اپل در ماه دسامبر (آذر و دی)، iOS 18.2 را منتشر کند.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18.1، صرفاً از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و کاربران برای استفاده از قابلیت‌های آن، باید لوکیشن خود را روی ایالات متحده تنظیم کنند. به گفته‌ی اپل، در iOS 18.2 کشورهای انگلیسی‌زبان بیشتری از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا تحت پوشش Apple Intelligence قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی مارک گرمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، دو ویژگی Image Playground برای تولید تصاویر و Genmoji برای تولید ایموجی‌های سفارشی، در iOS 18.2 به‌عنوان دو قابلیت هوش مصنوعی اپل در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

علاوه بر این دو ویژگی، احتمالاً ادغام ChatGPT با سیری نیز در iOS 18.2 ارائه می‌شود تا سیری بتواند میزبان توانایی‌های جدیدترین مدل GPT-4o برای پاسخگویی به سؤالات کاربران آیپد، آیفون و مک باشد.

iOS 18.3 احتمالاً به‌عنوان یک به‌روزرسانی جزئی پس از تعطیلات کریسمس ۲۰۲۵ (اواسط دی) منتشر می‌شود؛ اما فعلاً مشخص نیست که آیا این نسخه به ویژگی‌های جدیدتری از هوش مصنوعی اپل مجهز است یا خیر.

مقالات مرتبط
  • اپل فهرست ۲۵۰تایی تمام تغییرات iOS 18 را منتشر کرد
  • اپل با قابلیت قفل فعال‌سازی و اتصال به حساب کاربری در iOS 18، مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون می‌شود

به گفته‌ی مارک گرمن، قابلیت‌های سیری برای ارائه‌ی پاسخ‌های شخصی‌تر و بهتر نسبت به درخواست‌های کاربران، تا ماه مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. ازاین‌رو، احتمالاً مورد مذکور، به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های iOS 18.4 در همین زمان منتشر خواهد شد.

اپل قبلاً اعلام کرده بود که Apple Intelligence در سال ۲۰۲۵ از زبان‌های دیگری مانند چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. بر همین اساس، انتظار داریم که این زبان‌ها به همراه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اپل از جمله ویژگی‌های پیشرفته‌ی سیری، در iOS 18.4 اضافه شوند.