تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779796
شناسه : 3779796
تاریخ :
تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز اتباع در کاشان در سال تحصیلی جدید اقتصاد ایران: کاشان - مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: حدود ۱۰ هزار دانش آموز اتباع در سال تحصیلی جدید در کاشان در مدارس تحصیل می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بخشی موحد ظهر شنبه در نشست مدیران مدارس و اهالی منطقه لتحر اظهار داشت: در شهرهای شمالی استان اصفهان به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی حضور دانش آموزان اتباع تقریباً صفر و یا در تعداد محدود است.

وی با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان اتباع در مقطع ابتدایی ابراز داشت: فرهنگ جامعه دانش آموزان در این مقطع شکل می‌گیرد و حضور اتباع در این دوران علاوه بر تأثیر بر دانش آموزان ایرانی، با ترک‌تحصیل شأن نتایج منفی در آمار قبولی به جای می‌گذارند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: بیشترین موضوع بحث شده در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان درباره حضور تعداد اتباع در مدارس است که کمبودهایی از لحاظ فضای آموزشی، نیروی انسانی و مشکلات فرهنگی به وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه در مدارس باید اولویت ثبت نام با دانش آموزان ایرانی باشد، گفت: در برخی از مناطق کاشان با تعداد بالای دانش آموز اتباع مواجه هستیم به طوری که در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کاشان تحصیل می‌کنند.

بخشی‌موحد، مهاجرپذیر بودن کاشان را یکی از مشکلات مدیریت آموزش و پرورش دانست و افزود: با ایجاد یک کارخانه یا تغییرات مدیریتی در صنایع شاهد هستیم تعداد زیادی دانش آموز ایرانی غیربومی به جمعیت دانش آموزان کاشان اضافه می‌شود که برای تأمین کلاس و معلم با چالش‌های زیادی ما را مواجه می‌کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان در خصوص هزینه‌های جاری یک مدرسه خاطرنشان کرد: با توجه به نبود سرانه دانش آموزی، خانواده‌ها در مشارکت‌های مردمی شرکت کنند.

وی در خصوص یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش کاشان در خصوص ساخت مدرسه در منطقه لتحر، گفت: با توجه به جمعیت بالای این منطقه تلاش می‌کنیم پس از ساخت مدرسه خیرساز اصغر کاشانی چند مدرسه دیگر برای دانش آموزان این منطقه بسازیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با تاکید بر حل دغدغه والدین دانش آموزان لتحر برای حل مشکلات مدارس منطقه خود گفت: پیگیری‌های اهالی برای مدارس خود در کاشان قابل تقدیر است و این اداره تمام تلاش خود را برای رفع مسائل موجود به کار خواهد بست و از اهالی لتحر هم درخواست داریم با مشارکت خود ما را در این راه کمک کنند.