تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3779782
شناسه : 3779782
تاریخ :
ابرچالش‌های محیط‌زیست باید به رسمیت شناخته شوند اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابرچالش‌های محیط‌زیست باید به رسمیت شناخته شوند و برای تحقق این مسئله نیازمند توافق‌سازی در سطح حاکمیت هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری، در دیدار با جمعی از اساتید حوزه محیط زیست دانشگاه‌های کشور، بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند این است که از نگاه نقادانه و مشورتی اساتید دانشگاه بهره‌‎مند شود و این ظرفیت بزرگی برای حل مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های محیط‌زیست تبدیل به ابر چالش شده است، افزود: یکی دیگر از راه‌های ما برای رویارویی با این ابرچالش‌ها توجه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست و اسناد بالادستی است که عدم تحقق آنها تا به اینجا و انباشت این مسائل نیز نیازمند آسیب شناسی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با انباشتی از قوانین و برنامه‌ها روبه‌رو است که اجرایی نشده که بخشی از آن به عملکرد ما در گذشته برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به اولویت‌دار نبودن محیط‌زیست در سطح کلان کشور ارتباط دارد و این دیدگاه نیازمند اصلاح است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابرچالش‌های محیط‌زیست باید به رسمیت شناخته شوند و برای تحقق این مساله نیازمند توافق‌سازی در سطح حاکمیت هستیم که دانشگاه می‌تواند برای توافق‌سازی در حوزه محیط‌زیست در سطح کلان به ما کمک کند.

انصاری افزود: ما باید از مدیریت سنتی گذر کنیم و مدیریت علمی و نوین را در دستور کارها و فعالیت خود قرار دهیم و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت پژوهش‌های کاربردی هستیم و از ارائه راهکار در این زمینه به صورت جدی حمایت می‌کنیم.