تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3779776
شناسه : 3779776
تاریخ :
۲ شکارچی سابقه دار در منطقه حفاظت شده کرکس دستگیر شدند اقتصاد ایران: اصفهان- رییس منطقه حفاظت شده کرکس شهرستان نطنز از دستگیری ۲ شکارچی متخلف و سابقه دار به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و ادوات شکار در ارتفاعات این منطقه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بلماسب با بیان اینکه روز گذشته ۲ نفر متخلف سابقه دار شکار و صید به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و ادوات شکار در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کرکس دستگیر شدند، اظهار داشت: محیط بانان ما همچنین موفق شدند یک دستگاه موتور سیکلت تریل متعلق به متخلفان را که به صورت ماهرانه‌ای مخفی شده بود، کشف و ضبط کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده این ۲ متخلف از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت ۱۱۴ هزار هکتار بخشی از جنوبی ترین منطقه کرکس است که شهر نطنز در دامنه شرقی آن قرار دارد و راه ارتباطی این شهر به کاشان و اصفهان به ترتیب از شرق و جنوب آن می‌گذرد.

منطقه کرکس از سمت جنوب شرقی به کویر بزرگ اردستان و از سمت غرب و جنوب غربی به بیابان‌های حد فاصل شهرهای اصفهان و میمه مشرف است.

این منطقه در منتهی الیه شمال شرقی استان اصفهان و همجوار با اکوسیستم بیابانی و نزدیک به پارک ملی کویر قرار گرفته است.

وجودکوه‌های بلند نظیر رشته کوه و قله کرکس موجب تغییرات پر دامنه آب و هوایی در این منطقه شده به طوری که آن را از مناطق همجوار خود متمایز ساخته است.