تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779774
شناسه : 3779774
تاریخ :
نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد اقتصاد ایران: سنندج_رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با افتتاح و راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان کوثر سنندج، نخستین عمل جراحی پیوند کلیه در استان با موفقیت انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون عبدالملکی اظهار کرد: عمل پیوند کلیه بر روی ۲ بیمار با سرپرستی دکتر سیم فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توسط دکتر حامد معروفی فوق تخصص پیوند کلیه، انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش پیوند بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همت و تلاش همکارانمان در معاونت درمان، بیمارستان کوثر سنندج و به کمک وزارت بهداشت تجهیز شد و همزمان اعتباربخشی لازم صورت گرفت که شاهد اولین پیوند کلیه در استان هستیم.

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد و گفت: یقیناً این عمل شروعی برای پیوندهای بعدی و کاهش آلام بیماران دیالیزی ما در استان کردستان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان‌های دیگر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های کلیوی به کنترل فشارخون و اندازه گیری قند خون در دستور کار دانشگاه قرار دارد که خوشبختانه همکاران ما در بخش بهداشت در این زمینه در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم استان هستند.

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد

فریدون عبدالملکی خاطرنشان کرد: در استان کردستان ۶۴۴ بیمار دیالیزی با ۱۴۰ تخت فعال دیالیز وجود دارد.