تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779762
شناسه : 3779762
تاریخ :
روحانیت باید قوی و بر اساس بنیان‌های علمی پاسخگوی شبهات باشد اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مهمترین وظیفه طلاب را تهذیب و تبلیغ عنوان کرد و گفت: روحانیت باید قوی و بر اساس بنیان‌های علمی فوق العاده، بتواند پاسخ بدهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر خواستار توجه جدی طلاب به درس اخلاق شد و اظهار کرد: درس اخلاق را جدی بگیرید و در آن حضور داشته و در خود پیاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ۲۷ استاد دارد گفت: در خصوص مشاوره برای همه پایه‌های مدرسه برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این هدایت افزود: روحانیت ابتدا باید خود هدایت شود، دین را بفهمد و دوم ایمان به دین داشته باشد و آن را در خود تحقق دهد و سپس مجاهدت در تبلیغ نماید. این کار سبب می‌شود تا بتواند تولید علم کرده و در شرایط خاص زمانی تشخیص دهد که دین خدا را چگونه اجرا کند. از طرفی باید بصیرت داشته باشد که فریب نخورد و بتواند مجاهدت در راه خدا داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری مهمترین وظیفه طلاب را تهذیب و تبلیغ عنوان کرد و ابراز داشت: ابتدا باید روحانیت و طلاب در حوزه، عمیق و دقیق درس بخوانند، اینگونه نباشد که در آینده با یک شبهه‌ای متوقف شوند. آینده جهان، تهاجم نرم دشمنان به جامعه اسلامی و تخریب مبانی اسلامی است، بنابراین روحانیت باید قوی و بر اساس بنیان‌های علمی فوق العاده، بتواند پاسخ بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت باید الگوی نظام اسلامی و اهل ایمان، تقوا و بصیرت و مجاهدت باشد اظهار داشت: نظام آموزشی و تربیتی حوزه عام است، این شما (طلاب) هستید که از بستری که آماده شده، بتوانید استفاده کنید و تا زمانیکه ایمان به کار و مجاهدت در کار و مدیریت نداشته باشید موفق نخواهید شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر طلاب را به داشتن تحصیلات عالیه و الگو بودن برای جامعه سفارش کرد و افزود: طلاب و روحانیون لازم است مجاهدت در عرضه دین و دفاع از دین داشته باشند.

وی تاکید کرد: از فضایی که حوزه فراهم کرده با همه کاستی‌هایی که دارد استفاده کنید و زمان را از دست ندهید؛ باید با برنامه ریزی دقیق و جدی مدیریت تحصیلی کنید و نظم در زندگی و تحصیل داشته باشید.

آیت الله صفایی بوشهری طلاب را به انس با قرآن توصیه کرد و بیان داشت: در رابطه با قرائت صحیح، حفظ و توجه به مفاهیم قرآن کوشش کنید و نیز در مسائل سیاسی نگاه ما به فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.