تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779761
شناسه : 3779761
تاریخ :
دستگیری اعضای باند فیشینگ با ۱۱میلیارد ریال کلاهبرداری در البرز اقتصاد ایران: کرج- رییس پلیس فتای البرز از دستگیری اعضای باند فیشینگ که از طریق ارسال پیامک های جعلی «سامانه ابلاغ قضایی» و «کمک معیشتی دولت» اقدام به کلاهبرداری کرده بودند در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با توجه به برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی تعدادی از شهروندان البرزی و ارائه مرجوعی قضائی به پلیس فتا، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان دایره اقتصادی پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی معلوم شد کلاهبرداران با طراحی و ارسال پیامک‌های حاوی لینک آلوده به بدافزار، تحت عنوان «سامانه ثنا» و «کمک معیشتی دولت» طعمه‌ها را ترغیب به کلیک بر روی لینک جعلی نموده و از این طریق به تمام پیامک‌های کاربران دسترسی پیدا کرده و با دریافت اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی آنها، اقدام به تخلیه حساب این افراد می‌کردند.

رئیس پلیس فتای البرز بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت تمام افراد فعال در این باند شناسایی و محل اختفای آنها نیز کشف شده که طی ۲ عملیات غافلگیرانه اعضای این باند مجرمانه را در ۲ شهرستان نظرآباد و کرج با ۱۱ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر ‏شدند.

جلیلیان یادآورشد: این کلاهبرداران با اجاره کردن حساب‌های بانکی افراد نیازمند به بهانه‌های مختلف و همچنین با خریدن مدارک هویتی افراد معتاد و بی‌خانمان و تهیه سیم کارت و حساب بانکی به‌نام آنها، اعمال مجرمانه خود را با انتقال وجوه حاصل از کلاهبرداری به چندین حساب اجاره‌ای تکمیل می‌کردند.

وی افزود: افراد به هیچ عنوان نباید کارت‌های عابر بانک، سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین ‏مدارک هویتی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و توجه داشته باشند که تمام لینک‌های ارسالی با عنوان سهام عدالت، ابلاغ قضائی، کمک معیشتی و امثال آن جعلی بوده و فقط برای کلاهبرداری ایجاد شده‌اند.‏