تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779745
شناسه : 3779745
تاریخ :
معادن قزوین ظرفیت اکتشاف ۱۵ میلیون تن در سال را دارد اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه معادن این استان ظرفیت اکتشاف ۱۵ میلیون تن در سال را دارد، گفت: ۶ معدن استان در سال جاری احیا و به چرخه بهره برداری بازگشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رستمی روز شنبه در هجدهمین نشست شورای معادن استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ۱۳ معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین ۱۵ میلیون تن در سال است که انواع مواد معدنی مهم از جمله مس در ۱۲ معدن، سرب و روی در ۹ معدن و آهن در هفت معدن را به خود اختصاص داده است.

رستمی اضافه کرد: واحدهای فرآوری معدنی در استان ۵۰۰ شرکت است که از این تعداد ۱۵۴ واحد در زمینه کاشی و سرامیک، شیشه و صنایع وابسته، پودرهای شوینده و شیشه خودرو به خود اختصاص داده است.

این مسئول در خصوص اشتغال در حوزه معادن نیز خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مشاغل استان نزدیک به ۳۰ هزار نفر درون واحدهای معدنی بوده و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

گفتنی است شورای معادن به استناد ماده ۱۲ قانون معادن در کشور تشکیل شده و بر اساس ماده ۴۳ همین قانون این شورا در استان‌ها نیز با ۱۵ عضو برگزار می‌شود.