تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3779712
شناسه : 3779712
تاریخ :
تکرار نایب قهرمانی ووشوکاران بعد از هشت سال/ برنامه روز پایانی اقتصاد ایران: هشت نماینده ووشو ایران در حالی در روز پایانی برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان خود می روند که از هم اکنون می توان نایب قهرمانی تیم کشورمان را قطعی اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که پنجشنبه ۲۲ شهریورماه با حضور ووشوکارانی از ۲۳ کشور به میزبانی ماکائو آغاز شده بود، عصر فردا با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد. در روز پایانی در بخش ساندا رقابت‌های مرحله نهایی و در بخش تالو مسابقات چهار فرم برگزار خواهد شد. در جدول توزیع مدال‌ها چین با کسب ۱۰ مدال طلا قهرمانی خود را قطعی کرده است. مالزی با دو طلا، چهار نقره و دو برنز و ماکائو با دو طلا، دو نقره و ۵ برنز در مکان‌های دوم و سوم هستند. تیم کشورمان هم با یک طلا و چهار برنز در مکان هشتم قرار دارد.

با توجه به حضور هشت ساندا کار ایران در مبارزه نهایی و شانس کسب سه مدال در تالو، از هم اکنون باید نایب قهرمانی تیم کشورمان را قطعی اعلام کرد. عنوانی که هشت سال قبل در نهمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی چین تایپه و با کسب هفت طلا، سه نقره و ۵ برنز به دست آمده بود.

برنامه روز پایانی

در بخش ساندا و گروه بانوان صدیقه دریایی در مبارزه نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم به مصاف «ژانگ» از چین می‌رود. وی پیش از این «یولداشووا» از قزاقستان و «چو من سین» از ماکائو را شکست داده بود. سهیلا منصوریان در مبارزه پایانی وزن ۶۵- کیلوگرم به دیدار «گیسارو دای» از چین خواهد رفت. وی دور نخست نیز «سارا عبدالجواد» نماینده عربستان و سپس «نیکیتا بانسل» از هند را شکسته داده و راهی مبارزه نهایی شده بود.

در وزن ۷۰- کیلوگرم که چهار ساندا کار حضور دارند یاسمن باقرزاده پس از پیروزی برابر «گوهر گوشودووا» از ترکمنستان راهی دیدار نهایی شده و برای کسب مدال طلا به دیدار «هایلان ژائو» از چین می‌رود. در وزن ۷۵- کیلوگرم سه ووشوکار حضور داشتند که شهربانو منصوریان با یک استراحت به فینال صعود کرد و برای کسب مدال طلا به مصاف «پوجا کادیان» از هند می‌رود. این هندی به دلیل آسیب دیدگی حریف قزاقستانی به فینال رسیده بود.

در گروه مردان و در وزن امیر حسین همتی برای کسب مدال طلا «پانشی لیانگ» از چین را پیش رو دارد. وی بعد از یک دور استراحت، «کیم جین یونگ» از کره جنوبی و «آلپیو» از فیلیپین راهی مبارزه نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم شده بود. مبارزه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم را علی خورشیدی برابر «وی جین لی» از هنگ کنگ برگزار می‌کنند. نماینده کشورمان با برتری مقابل «جومامایرادو» از ترکمنستان و غیبت «ون لونگ لیو» از چین راهی دیدار نهایی شده بود.

در وزن ۸۵- کیلوگرم محمدرضا ریگی برای کسب مدال طلا در مبارزه نهایی به مصاف «آتایف» از ترکمنستان می‌رود. در این وزن هم سه ووشوکار حضور دارند که ریگی با برتری مقابل عمر الفاروق» از اردن به فینال صعود کرد. در وزن ۹۰+ کیلوگرم نیز چهار نفر شرکت داشتند که محمود نصیری با برتری مقابل «جیاهو کای» از هنگ کنگ راهی فینال شده و فردا برای کسب مدال طلا به دیدار «بالتابایف» از قزاقستان خواهد رفت.

در رقابت‌های تالو زهرا کیانی که یک مدال طلا در فرم «جین شو» کسب کرده، در فرم «چانگ چوان» هم به روی تالو فیلد می‌رود. در رقابت‌های دوئلین یا همان مبارزه نمایشی تیم کشورمان در هر دو گروه زنان و مردان به مصاف رقبای خود می‌رود. در بخش مردان تیم ایران با ترکیب حسین قبله نما و مصطفی حسن زاده باید با ۵ تیم هنگ کنگ، هند، مالزی، سنگاپور و فیلیپن رقابت کند. در گروه زنان نیز زهرا کیانی و هلیا اسدیان به میدان می‌روند. در این بخش هم علاوه بر تیم ایران ماکائو، چین، هنگ کنگ، مالزی و سنگاپور نیز حضور دارند.

برأی تیم کشورمان در این دوره از مسابقات تاکنون زهرا کیانی یک نشان طلا، هلیا اسدیان، سوگند سینکایی و محمد فرهادی و رضا عبدالهی چهار مدال برنز کسب کرده اند. سایر نمایندگان کشورمان در بخش ساندا فردا یکشنبه در روز پایانی مسابقات، هفت عضو تیم مردان و زنان کشورمان در بخش ساندا برای کسب مدال طلا در مبارزه نهایی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.