تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779681
شناسه : 3779681
تاریخ :
دریافت هزینه مازاد در مدارس جرم است اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: دریافت هزینه درمدارس به‌جز مدارس غیرانتفاعی تنها در حوزه بیمه و کتاب بوده و دریافت هر هزینه‌ای با هر عنوان دیگر جرم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه مهر سال جاری که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات شهید چگینی اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد پروژه مهر با ۹ کارگروه از دو ماه گذشته تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین بیان کرد: ۹۸ درصد دانش‌آموزان برای کتاب درسی ثبت‌نام کردند و دریافت کتب درسی آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه ابلاغیه ثبت‌نام ۶ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز اتباع روز چهارشنبه صادر شده است افزود: جمعیت آماری دانش‌آموزان ۲۴۵ هزار نفر، فرهنگیان نزدیک به ۱۶ هزار نفر و تعداد مدارس در استان ۱۶ هزار و ۶۳۷ مدرسه است.

این مسئول بیان کرد: جشن بازگشایی مدارس در مقاطع مختلف متفاوت است. جشن غنچه‌ها ۲۶ شهریورماه، جشن شکوفه‌ها ۲۷ شهریورماه، جشن جوانه‌ها ۲۸ شهریورماه و جشن مهر و ایثار در اول ماه در یکی از مدارس ناحیه یک با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تأمین فضای مدرسه هنرهای زیبا به عهده اداره ول ارشاد بود که نتوانست فضا تأمین کند اما مسائل مربوطه به این حوزه مرتفع شد و پایه‌های دهم نیز در این مدرسه ثبت‌نام شدند و ما امیدواریم سال آینده مسئله کمبود فضا مرتفع شود اما اطلاعاتی که در خصوص تعطیلی مدرسه در فضای مجازی منتشر شد، کذب بود.

سیاهکالی مرادی ابراز کرد: در خصوص زنگ مهر و ایثار باید طبق بخشنامه از مسئولین استانی دعوت شود اما تلاش می‌شود حضور نخبگان علمی و ورزشی دانش‌آموز نیز در آئین بازگشایی مدرسه اجرایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص جذب معلم نیز ما نتوانستیم طبق سهمیه جذب بالا داشته باشیم و در برخی مقاطع ممکن است از ظرفیت داوطلبینی که امتیاز کمتری به دست آوردن استفاده شود.

این مسئول ابراز کرد: در خصوص دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آمار دقیق در مهرماه مشخص خواهد شد و برای بازگرداندن این افراد به تحصیل ضمن برگزاری جلسات، پیگیری از طریق سامانه نماد در دستور کار ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مبحث سرویس مدارس به عهده شهرداری است عنوان کرد: دومین استخر سرپوشیده دانش‌آموزان به همراه دو سالن ورزشی در مجاورت اداره کل آموزش‌وپرورش با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ابتدای مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه قوانین مدارس دولتی برای مدارس غیرانتفاعی نیز لازم‌الاجرا است، مطرح کرد: ۲۱۲ معلم ابتدایی طبق ماده ۳۸ جذب آموزش‌وپرورش شدند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب شهریه مدارس غیرانتفاعی بر اساس ظرفیت اطلاع‌رسانی شده تأکید کرد: دریافت هزینه کلیه مدارس به‌جز مدارس غیرانتفاعی تنها در حوزه بیمه و کتاب بوده و دریافت هر هزینه‌ای با هر عنوان دیگر جرم است.

این مسئول یادآور شد: در حوزه لباس فرم مدرسه تأکید ما بارها به‌صورت رسمی اعلام شده که اجباری در خصوص تهیه لباس مدرسه وجود نداشته باشد و تا زمانی که لباس مدرسه قابل‌استفاده است مدارس نباید به تهیه لباس تأکید داشته باشند.

وی در پایان گفت: همچنین شبهات دیگری در خصوص معرفی و تأکید مدارس برای تهیه لباس به محل‌های خاص و یا اندازه‌گیری لباس‌های مداری دخترانه توسط آقایان ممنوع است.