تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779650
شناسه : 3779650
تاریخ :
آزمون رتبه‌بندی سطح کیفی روحانیون مستقر در هرمزگان برگزار شد اقتصاد ایران: بندرعباس- راهیار استان هرمزگان گفت: صبح امروز شنبه، آزمون سراسری رتبه بندی سطح کیفی روحانیون مستقر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان برگزار شد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳ مطابق با برنامه‌های بنیاد هدایت در سراسر کشور؛ در استان هرمزگان رأس ساعت ۸ صبح روز شنبه آزمون سراسری رتبه بندی سطح کیفی روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در جهت ارتقا سطح کیفی؛ مطالعاتی و عملیاتی مبلغین شکل گرفت و هدف از اجرای این برنامه؛ شناسایی نقاط قوت و ضعف مبلغین در تبلیغ به شیوه نوین بود، به این معنا که مبلغین؛ روش‌های تبلیغی نوین مطابق با پذیرش و درک صحیح نسبت به جامعه امروزی را مدنظر داشته باشند و مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری (مدضله العالی) که فرمودند مبلغین باید تبلیغ دین اخلاق و شریعت رابه شیوه‌ای پیش ببرند که در جان و دل مردم اثر کند؛ عمل کنند.

راهیار استان هرمزگان تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن موانع تبلیغی همچنین شناسایی نقاط قوت تبلیغی و تقویت روش‌های مؤثرتر در امور تبلیغی؛ روش‌های همراهی مردم در امورات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ملی و مذهبی از اهداف این برنامه بود.

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر ادامه داد: همزمان در سراسر استان، روحانیون مستقر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محل تبلیغ خودشان در این آزمون شرکت کردند.

وی گفت: رتبه بندی؛ سطح بندی و حمایت در خصوص توانمندسازی مبلغین از وظایف بنیاد هدایت کشور می‌باشد که توسط راهیاران استان‌های سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

راهیار استان هرمزگان افزود: این آزمون سالانه در سراسر استان برگزار خواهد شد و مدیریت و مسئولیت اجرای این برنامه با راهیار استانی و نماینده بنیاد هدایت کشور در استان می‌باشد.

سعیدی‌مهر بیان کرد: آموزش، تقویت و توانمند سازی روحانیون در امورات تبلیغی؛ یکی از مهمترین اهداف بنیاد هدایت در سازمان تبلیغات اسلامی کشور می‌باشد.

وی در پایان اضافه کرد: در استان هرمزگان تعداد ۱۴۴ روحانی مستقر در روستا و شهر زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که شهرستان بستک کمترین و شهرستان بندرعباس بیشترین تعداد روحانی مستقر را دارد.