تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779637
شناسه : 3779637
تاریخ :
لزوم برخورد قانونی با فروشندگان قرص برنج در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم برخورد قانونی با فروشندگان قرص برنج در این استان توسط نیروهای نظارتی و امنیتی تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی ظهر امروز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از خودکشی با قرص برنج؛ سموم و آفت‌کش‌ها، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از فروش و مصرف قرص فسفید آلومینیوم یا قرص برنج، نیروهای بهداشتی با همکاری ادارات مرتبط به گشت‌های بازرسی مشترک، از عطاری‌ها و مراکز فروش سموم و آفت‌کش‌ها در سطح استان می‌پردازند.

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف در راستای تحقق پیشگیری از خودکشی، تصریح کرد: در این زمینه نهادهای نظامی و انتظامی نیز باید پای‌کار بیایند تا بتوانیم جلوی فروش داروها، سموم و آفت‌کش‌های ممنوع و غیرمجاز مانند قرص برنج را بگیریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از ارائه خدمات رایگان سلامت روان به اقدام‌کنندگان به خودکشی خبر داد و گفت: در اکثر مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان، خدمات غربالگری، مشاوره، بیماریابی، ویزیت، تشخیص، درمان و مراقبت رایگان در حوزه سلامت روان به‌صورت کاملاً رایگان به عموم مردم ارائه می‌شود.

کوشکی به لزوم آگاه‌سازی افراد جامعه در این راستا تأکید کرد و بیان داشت: سه اقدام اساسی شامل آموزش و اطلاع‌رسانی، نظارت و گشت‌های مشترک و نحوه برخورد با متخلفان توسط نیروهای نظارتی و امنیتی با فروشندگان قرص برنج باید صورت بگیرد.