تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3779631
شناسه : 3779631
تاریخ :
مقاومت چگونه «اردوگاه‌های تابستانی اسرائیل»در کرانه را برچید اقتصاد ایران: رژیم اسرائیل که با هدف آوارگی فلسطینی‌ها از شمال کرانه باختری و نابودی مقاومت در این منطقه، عملیات گسترده با عنوان «اردوگاه‌های تابستانی» را آغاز کرده بود، مقابل عملیات «وحشت از اردوگاه‌ها» توسط مقاومت قرار گرفت که همه محاسبات این رژیم را به هم ریخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اینکه ارتش رژیم صهیونیستی حمله گسترده چند هفته قبل خود علیه شمال کرانه باختری را «اردوگاه‌های تابستانی» نام‌گذاری کرد، بیشتر از اینکه استفاده از چنین اصطلاحی برای این حمله اشغالگران، اغراق آمیز باشد، مسخره است.

رژیم اشغالگر در حالی نام این عملیات را اردوگاه‌های تابستانی گذاشت و مدعی بود که برای آموزش نیروهای اسرائیلی است، که 23 گردان نظامی از جمله نیروهای ویژه و یک یگان ویژه هوایی که همواره آنها را همراهی می‌کند، در این عملیات شرکت داشتند.

کمپین رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای بزرگنمایی حمله به کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از همان لحظه آغاز عملیات مذکور بسیج شدند تا این عملیات را به شکلی اغراق شده تبلیغ کنند و حتی به شهادت رسیدن غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله زنان و کودکان در شمال کرانه باختری را به گونه‌ای تبلیغ می‌کردند که انگار، ارتش اسرائیل در این عملیات به دستاورد مهمی رسیده است.

این رسانه‌ها همچنین تلاش داشتند به گونه‌ای وانمود کنند که این عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری، حکم یک تفریح برای نظامیان این رژیم را دارد و آنها در حال استراحت در اردوگاه‌ها هستند. اما راهبردی که مقاومت برای مقابله با این تجاوز صهیونیست‌ها در کرانه باختری پیش گرفت، همه محاسبات آنها را به هم ریخت.

وحشت اسرائیل از اردوگاه‌ها در کرانه باختری

گروه‌های مقاومت وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری قول دادند، عملیات اردوگاه‌های تابستانی اسرائیل را تبدیل به عملیات «وحشت از اردوگاه‌ها» کنند که تحت رهبری مقاومت در کرانه باختری انجام می‌شد. این گروه‌ها به قول خود عمل هم کردند؛ به طوری که نظامیان رژیم اشغالگر متوجه شدند جنگ در کرانه باختری یک پیک نیک برای آنها نخواهد بود و علاوه بر آن، در جریان این حمله اسرائیل و بعد از آن، موج بی سابقه‌ای از عملیات‌های ضد صهیونیستی در سراسر کرانه باختری به راه افتاده که همه آنها موثر بوده‌اند و در هر یک از این عملیات‌ها چندین صهیونیست از جمله افسران و نظامیان ارشد این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.

تاکتیک‌های مقاومت چگونه محاسبات صهیونیست‌ها را در کرانه باختری به هم ریخت؟

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از 10 روز عملیات متوالی در شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری و در حالی که مدعی بود مقاومت را در این منطقه سرکوب کرده، مجبور شد، عملیات خود را از سر بگیرد و با وجود اینکه ویرانی‌های عظیمی در اینجا به وجود آورده و سعی داشت نشانه‌های زندگی را برای ساکنان آن از بین ببرد، اما محاسبات این رژیم اشتباه از آب درآمد و مقاومت در کرانه باختری با قدرت و البته اراده‌ای بیشتر نسبت به هر زمان دیگری فعال است.

تاکتیک‌های ارتش اسرائیل در حمله به شمال کرانه باختری به این صورت بود که نیروهای این رژیم با پشتیبانی انواع سلاح‌ها و همچنین نیروی هوایی، طی دو هفته ریشه‌های مقاومت در این منطقه را از بین ببرند و با کشتار غیرنظامیان، موجی از وحشت را در میان ساکنان شمال کرانه باختری ایجاد کرده و آنها را مجبور به آوارگی کنند تا صهیونیست‌ها به راحتی بتوانند پروژه‌های توطئه آمیز خود از جمله گسترش شهرک سازی در کرانه باختری را اجرا کنند.

اما با وجود هزینه و تبلیغات زیادی که صهیونیست‌ها برای عملیات موسوم به اردوگاه‌های تابستانی انجام داده بودند، این عملیات به اهداف تعیین شده خود که در راس آن، نابودی مقاومت در کرانه باختری و آوارگی ساکنان این منطقه قرار داشت، نرسیدند. علت اصلی این امر به تاکتیک‌های اتخاذ شده توسط مقاومت برمی‌گردد که بارزترین آنها به شکل زیر است:

- استفاده مداوم از عملیات‌های انفجاری در هدف قرار دادن خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی یکی از تاکتیک‌های رزمندگان مقاومت در مقابل با نیروهای صهیونیستی در کرانه باختری بود. با توجه به اینکه قدرت تسلیحاتی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را با ارتش رژیم اشغالگر نمی‌توان مقایسه کرد و این رژیم با یک حمله ترکیبی زمینی و هوایی، عملیات خود را انجام می‌داد، رزمندگان مقاومت از سلاح‌های انفجاری دست ساز خود در مقابله با نیروهای دشمن استفاده کردند که هم خطر و هزینه کمتری دارد و هم موثر بودن خود را ثابت کرده است.

تداوم و تشدید عملیات‌های انفجاری رزمندگان مقاومت علیه نظامیان صهیونیست تاثیر زیادی بر وارد آمدن تلفات به ارتش اشغالگر داشت و آن را به عقب نشینی سوق داد.

- عملیات‌های کمین گذاری که توسط رزمندگان مقاومت در نوار غزه هم انجام می‌شود، یکی از تاکتیک‌های برجسته مقاومت در کرانه باختری است و بسیاری از تلفاتی که به ارتش اشغالگر تحمیل می شود، در جریان همین عملیات‌هاست. طی دو هفته درگیری گسترده در شمال کرانه باختری، رزمندگان مقاومت 7 عملیات کمین پیشرفته انجام دادند که فیلم‌های مستند آنها حاکی از وارد شدن تلفات سنگین به نظامیان صهیونیست است و رسانه‌های عبری در سایه سانسور نظامی شدید ارتش اسرائیل نمی‌توانند آمار این تلفات را اعلام کنند.

البته رژیم اشغالگر مجبور شد به چندین عملیات کمین گذاری انجام شده توسط مقاومت اعتراف کند و اعلام کرد که در یکی از این عملیات‌ها در محله الدمج در حاشیه اردوگاه جنین، چندین نظامی اسرائیلی زخمی شدند و تعدادی بالگرد از جمله یک هواپیمای باری بزرگ برای انتقال مجروحان وارد این منطقه شدند. همچنین فیلم‌ها و عکس‌هایی که شاهدان عینی از این درگیری‌ها منتشر کردند، نشان می‌دهد که بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی جسد چندین نظامی این رژیم را که در شمال کرانه باختری به هلاکت رسیده بودند، از محل درگیری بیرون کشیدند.

- گردان‌های مقاومت در کرانه باختری ساختار اصلی خود را حفظ کردند و آسیبی به آن نرسید. علاوه بر آن عملیات اخیر انگیزه‌ای در میان جوانان کرانه باختری برای پیوستن به مقاومت و انتقام گرفتن از دشمن صهیونیستی ایجاد کرد.

گسترش عملیات‌های مقاومتی در سراسر کرانه باختری و حتی فراتر از مرزهای آن، از جمله عملیات استشهادی ماهر الجازی راننده کامیون 39 ساله اردنی که به هلاکت سه صهیونیست انجامید نتیجه همین وضعیت است.

- گسترش مقاومت در کرانه باختری و انجام عملیات‌های ضد اسرائیلی بی‌سابقه در جنوب این منطقه به ویژه هلاکت سه نیروی امنیتی این رژیم در الخلیل، نشان داد که صهیونیست‌ها در محاسبات خود از حمله به کرانه باختری برای نابودی مقاومت، شکست خورده‌اند.

- گردان‌های مقاومت در کرانه باختری طی چند روز گذشته مراسم‌ برای تشییع پیکر شهدا و یادبود آنها با حضور رزمندگان مسلح فلسطینی برگزار کرده‌اند که در قالب پیام‌هایی برای دشمن اشغالگر است، مبنی بر اینکه مقاومت در کرانه باختری هرگز از بین نمی‌رود و متوقف نخواهد شد.

ناظران امور معتقدند که اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری در چشم طوفان قرار دارند و با وجود همه توطئه‌هایی که صهیونیست‌ها از سال‌های گذشته برای تخلیه این منطقه از ساکنان فلسطینی آن و گسترش شهرک سازی‌ها طراحی کرده‌اند، اما هیچ یک از این توطئه‌ها به نتیجه نرسید و قدرت اردوگاه‌ها از طریق قدرت گردان‌های مقاومت، مانع اصلی در مسیر اجرای پروژه‌های رژیم اشغالگر است.

این در حالی است که درگیری‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد و منابع امنیتی رژیم اشغالگر گزارش می‌دهند که کرانه باختری در آستانه انفجار مقابل اسرائیل بوده و انتفاضه سوم فلسطین در کرانه باختری، پشت در است.

انتهای پیام/