تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779619
شناسه : 3779619
تاریخ :
متا به‌زودی از پست‌های عمومی فیسبوک و اینستاگرام برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کند اقتصاد ایران: متا آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود توسط پست‌های فیسبوک و اینستاگرام در اروپا را از سر می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

متا اعلام کرد که در ماه‌های آینده، با استفاده از محتوای عمومی به اشتراک گذاشته‌شده توسط بزرگسالان در فیسبوک و اینستاگرام در بریتانیا، به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود ادامه خواهد داد. این شرکت پس از واکنش نظارتی، آموزش مدل‌هایش را در بریتانیا متوقف کرده بود.

متا می‌گوید از پست‌های عمومی، از جمله عکس‌، کپشن‌ و نظرات کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود استفاده خواهد کرد. محتوای آموزشی شامل پیام‌های خصوصی یا اطلاعات حساب‌های کاربران زیر ۱۸ سال نخواهد شد.

متا قبلاً به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و دستور رگولاتوری حریم خصوصی ایرلند، استفاده از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود در اروپا را متوقف کرده بود.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی متا با تقریباً تمامی پست‌های عمومی شما در اینستاگرام تعلیم دیده است
  • متا برای به‌کارگیری صدای هالیوودی‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی، میلیون‌ها دلار خرج می‌کند

متا می‌گوید کاربران فیسبوک و اینستاگرام در بریتانیا از هفته‌ی آینده شروع به دریافت اطلاعیه‌های درون‌برنامه‌ای خواهند کرد که در آن روش شرکت و نحوه‌ی اعتراض کاربران به استفاده از داده‌های آن‌ها برای آموزش هوش مصنوعی توضیح داده خواهد شد.

دفتر کمیساری اطلاعات بریتانیا (ICO) در بیانیه‌ای اعلام کرد که متا از زمان توقف برنامه‌‌هایش در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، تغییراتی در رویکرد خود ایجاد کرده و روش اعتراض کاربران به پردازش داده‌های خود را ساده‌تر و مدت زمانی که می‌توانند این کار را انجام دهند، طولانی‌تر کرده است.