تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779618
شناسه : 3779618
تاریخ :
دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در خرم‌آباد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری فردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، موجب سلب آسایش یک نفر شده بود خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سپهوند ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر شخصی توسط خواستگار خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با دردست‌داشتن تصاویر خصوصی، وی را مورد تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی کرده است و همین امر باعث سلب آسایش وی و خانواده‌اش شده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، گفت: با انجام اقدامات فنی پلیسی و جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سپهوند، گفت: وی در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد؛ اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت که به دلیل اخاذی و اهداف اقتصادی اقدام به چنین کاری کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که سودجویان سایبری با ترفندهای مختلف به دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند، لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خودشان و همچنین از به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند، چرا که این اطلاعات امکان سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا لرستان، تأکید کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.