تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779602
شناسه : 3779602
تاریخ :
همایش امنیت پایدار در «ریگ» برگزار شد اقتصاد ایران: بوشهر- همایش امنیت پایدار یا مردمی‌سازی امنیت در بخش ریگ شهرستان گناوه برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار ریگ ظهر شنبه در این همایش که با حضور اعضای کمیته امنیتی بخش، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و برخی مدیران ادارات بخش ریگ در محل بخشداری ضمن تقدیر از تلاش اعضای کمیته امنیتی و بسیجیان در ایجاد امنیت پایدار و فراگیر در سطح بخش، به تشریح مفهوم امنیت پایدار پرداخت و اظهار داشت: مقوله امنیت مهمترین نیاز اولیه و اساسی بشر است.

ضرغام محمدی به مفاهیم امنیت در آیات مختلف قرآن کریم و روایات اسلامی اشاره کرد و افزود: این موضوع بیانگر اهمیت مقوله امنیت در فرهنگ اصیل اسلام است.

وی به نقش نیروهای مقاومت بسیج به عنوان بخش مردمی امنیت ساز، و حضور آنان در همه عرصه‌ها و بحران‌ها اشاره کرد و افزود: نیروهای مقاومت بسیج همگام با سایر نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و امنیتی در دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری ایفا کرده‌اند و موجبات یاس و شکست دشمنان نظام اسلامی را فراهم ساخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه ارکان و اجزای دولت اعم از دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی که خود از بسیجیان فعال هستند و در این رابطه لازم است از همه ظرفیت‌های دولت در جهت پشتیبانی از نیروهای مخلص بسیج به منظور برقراری نظم و امنیت استفاده شود.

بخشدار ریگ گفت: برخی از ویژگی نیروهای بسیج اخلاص، ایمان، زمان شناسی، و آشنا به حیله و توطئه دشمن است که این خصیصه در آحاد ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی وجود دارد و به همین جهت وقتی از بسیج مردمی صحبت می‌شود نمی‌توان آن‌را به گروه خاصی محدود کرد.

در ادامه این همایش سایر شرکت کنندگان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خویش را پیرامون موضوع برشمردند و در پایان این مراسم از تعدادی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و عوامل مردمی امنیت ساز با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.