تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779601
شناسه : 3779601
تاریخ :
هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای اتحاد جهان اسلام است اقتصاد ایران: بندرعباس - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: هفته وحدت فرصتی مغتنم و ارزشمند درجهت اتحاد جهان اسلام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک ایام سراسر نور ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) زمانی که هجرت خود را آغاز کرده و از مکه به مدینه عزیمت کردند یکی از نخستین اقداماتی که ترتیب اثر دادند ایجاد برادری میان مسلمانان، مهاجرین و انصار بود.

وی افزود: اقدام رسول گرامی اسلام (ص) در ایجاد پیوند اخوت میان مسلمانان نشان از درک عمیق حضرت دارد چرا که او می‌داند جامعه‌ای که در آن بذر اختلاف وجود داشته باشد نمی‌تواند به سرمنزل مقصود و صلاح و رستگاری دست پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب بیان کرد: در مدینه‌ای که پیامبر (ص) به آن هجرت کردند سابقه اختلافات بزرگی بین قبایل وجود داشت و جنگ‌های بزرگ و خونینی میان قبایل مدینه به وقوع می‌پیوست که رسول گرامی اسلام (ص) به این دشمنی‌ها پایان دادند چرا که اختلاف موجب شکاف در جامعه است و شکاف‌ها نیز مطلوب‌ترین نقاط برای نفوذ دشمن است.

هفته وحدت بهترین فرصت برای پایان دادن به اختلافات در جامعه است

هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای اتحاد جهان اسلام است

وی هفته وحدت را فرصتی مغتنم برای کنارگذاشتن اختلافات در جامعه دانست و گفت: اختلاف و شکاف‌های متأثر از آن موجب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود از این رو دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا شکاف‌ها و چند قطبی‌ها در جامعه ایرانی اسلامی را افزایش دهند چرا که از این طریق می‌توانند مردم، نخبگان و نیروی تأثیر گذار جامعه را درگیر مسائل کاذب کنند.

وحدت، نفوذ و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه را تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی بیان کرد: وحدت ملی و مذهبی رابطه مستقیمی با امنیت ملی در جامعه دارد و امروز که از وحدت در جامعه ایرانی تقویت شود اثرات آن در صحنه بین‌الملل نیز خود را نشان خواهد داد و دایره نفوذ و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: توصیه اکید بزرگان دین به پیروان مذاهب و اقوام مختلف و توصیه اکید خداوند متعال در قرآن کریم به تمام مردم پرهیز از اختلافات و تفرقه است چنانچه خداوند متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران دستور داده است «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا- به ریسمان الهی چنگ بزنید و از تفرقه بپرهیزید» و باید همگان به اوامر الهی پایبند باشند.

رسول گرامی اسلام (ص) محور اتحاد در جهان اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب خاطرنشان‌کرد: رسول گرامی اسلام (ص) اولین محور اتحاد در جهان است و در راه و روش ایجاد اتحاد در جامعه توسط ایشان باید در جامعه امروز نیز الگو قرار بگیرد چرا که در جامعه نبوی و علوی همه باید در نهایت مسالمت، امنیت، آرامش و احترام متقابل زندگی کنند و قطعاً چنین جامعه‌ای به الگویی برای دیگر جوامع تبدیل می‌شود از این رو دشمن تلاش دارد با ایجاد اختلاف و برانگیختن تعصبات جلوی تحقق جامعه تمدنی بر پایه تعالیم اسلامی را بگیرد.

هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای اتحاد جهان اسلام است

وی تاکید کرد: هفته هفته وحدت فرصتی مغتنم و ارزشمند درجهت اتحاد جهان اسلام است و در این ایام باید پیوندهای برادری در بین ملت‌های مسلمان تقویت شود چرا که همه مسلمانان تابع یک دین، یک کتاب آسمانی و امت یک پیامبر الهی هستند و برای یک هدف تلاش می‌کنند.