تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779590
شناسه : 3779590
تاریخ :
برگزاری همایش وحدت نماد همدلی در کردستان اقتصاد ایران: سنندج_معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همایش «وحدت نماد همدلی» با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان و مسوولان برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ایل‌بیگی پیش از ظهر شنبه به مناسبت هفته وحدت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: تعلیمات حضرت نبی اکرم برای زندگی آرمانی بشریت درس بزرگی است.

وی افزود: استثمار و پلیدی ملل مختلف نشأت گرفته از شجره ناپاک ظلم است و دین مبین اسلام به فرمان الهی و حکم الهی برای صلاح بشریت است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: در مناطق ما برگزاری جشن‌های وحدت و ماه ربیع کمی کمرنگ شده و این برعکس سایر ملل است که امیدواریم به پشتوانه چندین صده جشن در قدیم الایام مجدداً رونق بگیرد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: مراسم و همایش و جشن‌های متعدد و مناسب در مدارس و مساجد ما برگزار خواهد شد که روز دوشنبه با حضور چند شهرستان در سنندج این همایش برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش «وحدت نماد همدلی» در مرکز بزرگ و با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها و مسؤولان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: روز سه شنبه در سقز و بانه و در شهر مریوان و سروآباد هم همین همایش در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: همچنین مبلغان تبلیغی را در استان داریم که با توجه به ضرورت توجه به شعار سال در سلسله مراسمات و برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: نیاز امروز ما توجه جامعه به فلسطین و موضوع غزه است که سال‌ها زیر تهاجم و یوغ جنگ بوده و حتی به مراتب صحنه‌های بدتر از جنگ جهانی دوم و وحشی گری‌های که حتی در جنگ هم وجود نداشته را دیده است.

رسالت همه روحانیون و اهل رسانه انعکاس موضوع فلسطین و غزه است

ایل‌بیگی گفت: امروز رسالت همه ما روحانی و اهل رسانه انعکاس این موضوعات و تحلیلی و روشنگری در مورد آن است تا ذهن همه جهان را از این ظلم آگاه کنیم‌.

وی عنوان کرد: سرکشی از روحانیون شاهد و ایثارگر، برگزاری یادواره شهدا با حضور ائمه جمعه شاخص، کارگاه دانش افزایی و توانمندسازی برای بخشیدن روح معنویت و بی نیاز کردن جامعه از نیاز و مباحث دینی و مذهبی، آموزش روحانیون باتجربه، آموزش به روحانیون ضمن خدمت، برپایی کارگاه‌های با هدف جریان شناسی و گفتن فرقه‌ها و تبیین سبک زندگی، مجموعه محفل انس با قرآن و سایر برنامه‌های جانبی داریم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در ۲ هزار نقطه از شهر و روستاهای استان کردستان هر هفته نماز جمعه برگزار می‌شود.

لزوم توجه به موضوع غزه/برگزاری همایش وحدت نماد همدلی در کردستان

برپایی نماز جمعه در ۲ هزار نقطه کردستان

ایل‌بیگی ادامه داد: در ۲ هزار نقطه کردستان طبق نظر اهل سنت که اگر جای ۴۰ مرد باشند نماز جمعه بر آنها واجب عین است و نماز جمعه برپا می‌شود.

ایل‌بیگی یادآور شد: در استان کردستان حتی در روستاهای با تعداد ۵۰ خانوار و حتی کمتر هم با درخواست مردم نماز جمعه برپا می‌شود.

وی گفت: در برخی نقاط استان که ۳۰ نفر واجب نماز جمعه هست و امام هم ندارند هر هفته به شهر آمده و با اصرار خود امام برای نماز جمعه به روستا می‌برند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: در زمانی که گروهک‌ها در منطقه حضور داشتند امامان جماعت به جاهای دیگ نقل مکان کردند و از همین رو برخی نقاط امام مقیم ندارد اما همچنان فرهنگ مردم ایجاب می‌کند نماز جمعه را به جا آوردند.

ایل‌بیگی افزود: پیشینه علمی کردستان زیاد بوده و مهد شخصیت‌های بزرگ بوده اما اینکه دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری برای علمای استان اختصاص یابد کار دشواری است.

حضور ۲۵ شخصیت حوزوی و دانشگاهی از کردستان در کنفرانس وحدت اسلامی

وی به برگزاری سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تأکید بر مسألۀ فلسطین» خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور ۲۵ نفر از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنفرانس بین‌المللی وحدت که دیدار با مقام معظم رهبری است، تعداد ۲۵ فرهیخته از زنان و مردان استان به این دیدار عزیمت می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مصلای مریوان هم روند ساخت آن ادامه دارد که امیدواریم با کمک خیرین و پشتیبانی آنها ساخت آنکه دغدغه مردم است به اتمام برسد چرا که حکومت فقط پشتیبان نظارتی دارد و تنها متولی در امر ساخت مساجد و مصلاها نیست.