تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779581
شناسه : 3779581
تاریخ :
آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته بیرانوند ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: چاپ بخش مهمی از چرخه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز و سپس بررسی و پایش شاخص‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق در این صنعت ضروری است.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح ملی سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان با تشکیل چهار گروه برای آماربرداری توان چاپخانه‌های استان اجرایی می‌شود.

رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بیان کرد: در این بازدیدها ماشین‌آلات، امکانات و ظرفیت‌های چاپخانه‌ها مورد بازدید قرار گرفته و فرم‌های تیپ ارسالی دفتر چاپ و نشر وزارت متبوع تکمیل و ارسال خواهند شد.

بیرانوند، گفت: در صورت تکمیل و ارائه دقیق این گزارش و به‌روز بودن وسایل، تسهیلات بیشتری به چاپخانه‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ارائه این گزارش در تجهیز ماشین‎آلات و بالابردن سطح کیفی و کمی چاپخانه‌ها و ارتقای توان چاپخانه‌های قدیمی که همچنان تغییراتی در سطح کیفی آن‌ها به وجود نیامده است مؤثر خواهد بود.