تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779576
شناسه : 3779576
تاریخ :
نگرانی تل‌آویو از آمادگی انصارالله یمن برای حمله زمینی به اسرائیل اقتصاد ایران: گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از نگرانی‌ آنها از حمله زمینی نیروهای جنبش انصارالله یمن، به تل‌آویو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یمن نیوز، یک مرکز امنیتی صهیونیستی نسبت به احتمال حمله زمینی نیروهای جنبش انصارالله یمن به تل‌آویو از بلندی‌های جولان سوریه هشدار داده است.

مرکز اطلاعات امنیتی «مئیر عمیت»، وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از آنکه نیروهای جنبش انصارالله یمن به سوریه منتقل شده‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به تل‌آویو هستند و این انتقال در جریان جنگی که نیروهای رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر علیه نوار غزه به راه انداخته‌اند، صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: «جنبش انصارالله یمن در واقع در صدد اجرای یک حمله زمینی است که بخشی از آن به عنوان واکنشی به حمله اسرائیل به بندر الحدیده انجام می‌شود.»

بر اساس این گزارش، همکاری میان «محور مقاومت» این امکان را برای جنبش انصارالله یمن فراهم کرده است تا از فاصله جغرافیایی زیادی که میان یمن و رژیم صهیونیستی وجود دارد، عبور کرده و نیروهای خود را به نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی برای اجرای یک حمله زمینی مستقیم منتقل کنند.

گزارش همچنین اشاره می‌کند که جنبش انصارالله یمن، ممکن است مشابه رزمایش‌های خود در یمن، سعی کنند به یک منطقه مسکونی صهیونیستی یا پایگاه نظامی نفوذ کنند. همچنین ممکن است به عنوان یک نیروی کمکی در کنار «حزب‌الله» در صورت تشدید درگیری‌ها در شمال اراضی اشغالی مشارکت کنند. علاوه بر این، تلاش‌های خود برای حمله به اهداف صهیونیستی با موشک‌ها یا پهپادها را نیز ادامه خواهند داد.

این گزارش امنیتی همچنین اضافه می‌کند که یکی از اصول اصلی ایدئولوژی این جنبش، مخالفت با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن است. این موضع در دو عنصر از پنج شعار اصلی این گروه مشهود است: «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود، پیروزی برای اسلام.»

بر اساس داده‌های این گزارش، با وجود اعلام قصد جنبش انصارالله یمن برای اجرای یک حمله زمینی، نیروهای زمینی این جنبش تاکنون در هیچ درگیری مستقیمی با رژیم صهیونیستی شرکت نکرده‌اند.

بر اساس برآوردها، این جنبش نیرویی متشکل از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار رزمنده دارند که شامل نیروهای هوایی، دریایی و موشکی نیز می‌شود.

این گزارش تخمین می‌زند که نیروهای زمینی جنبش انصارالله یمن، که عمدتاً تجربه جنگ داخلی یمن و مقابله با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را دارند، شامل ده‌ها هزار نیروی مجهز به تفنگ‌های جنگی، تک‌تیرانداز، خمپاره‌انداز، خودروهای زرهی و تانک‌ها هستند.

همچنین اشاره شده که نیروهای این جنبش از ابتدای جنگ، رزمایش‌هایی با سطح بالا انجام داده‌اند که در آن‌ها حملات زمینی به اهداف صهیونیستی شبیه‌سازی شده است.