تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779556
شناسه : 3779556
تاریخ :
سربازی امام زمان افتخار نظامیان کشور است اقتصاد ایران: شیراز - نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مایه افتخار همه نظامیان کشور است که سرباز امام زمان(عج) هستند،گفت: عهد می بندیم که تا آخرین نفس سرباز آن حضرت باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک قوای نظامی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ایران، کشور امام زمان (عج) است و مایه افتخار همه نظامیان این کشور که سرباز او هستند، گفت: امروز در اولین روزهای آغاز امامت آن حضرت بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) با وجود مقدس او تجدید عهد و پیمان می‌کنیم که تا آخر نفس سرباز آن حضرت باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در سه کار برای امام زمان (عج) باید عهد ببندیم، ادامه داد: این عهد نه برای اینکه نفعش به امام زمان (عج) برسد ما سود این سه کار را خواهیم برد و سعادتمندی دنیا و آخرت را به این وسیله برای خودمان تأمین می‌کنیم.

آیت الله دژکام گفت: اولین موضوع لازم امام شناسی است، معرفت امام زمان (عج) چیزی است که می‌تواند هر روز برای ما اضافه شود؛ بله، ما امام زمان خود را می‌شناسیم به عنوان اینکه دوازدهمین امام ماست و از جانب خدا تعیین شده است و خدا را شاکریم که این مقدار معرفت نصیب همه ما است اما این معرفت می‌تواند اوج بگیرد پس کار اول ما آن است که معرفت و شناختمان را نسبت به امام زمان (عج) اضافه کنیم که هر روز می‌تواند رشد کند.

امام جمعه شیراز افزود: دوم فرمان بردار باشیم، امام زمان (عج) برای ما دستور دارد، همین حالا نه وقتی که انشاالله ظهور کند و دستورات امام زمان (عج) را باید فرمان برد و اطاعت کرد. شیعه در این قرون متمادی دوران غیبت همیشه معتقد بوده است که امام زمان (عج) نایب دارد و نایب ایشان دستور امام زمان (عج) را برای ما می‌گوید.دستورات زندگی فردی، دستورات زندگی اجتماعی، دستورات سیاسی، دستورات نظامی و در همه این ابعاد فرمان امام زمان (عج) که می‌رسد ما باید فرمان بردار باشیم و امروز فرمان حضرت ولی عصر به واسطه نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای به ما می‌رسد و انشاالله ما مطیع این فرمان هستیم، امروز عهد خود را تازه کرده‌ایم که در فرمان‌برداری بیش از پیش کوشا باشیم.

وی ادامه داد: سومین نکته باید هوادار باشیم. شناختن خوب است، فرمان بردن خوب‌تر است اما این دو مورد کافی نیست و آنچه که کار را به اوج می‌رساند و سعادت را برای ما تمام می‌کند، هواداری امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در این فضای جهانی، می‌بینید آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای استکباری برای هواداری از صهیونیست‌ها چه می‌کنند، گفت: خوش به حال آنهایی که از عمق جان رفتار خود را طوری تنظیم می‌کنند که معلوم است هوادار امام زمان (عج) هستند.