تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779536
شناسه : 3779536
تاریخ :
۶۲۰ هکتار از عرصه های ملی همدان آتش گرفت اقتصاد ایران: همدان ـ فرمان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۴۰ فقره آتش سوزی امسال تاکنون در عرصه های ملی این استان رخ داده که ۶۲۰ هکتار از مراتع را تبدیل به خاکستر کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی نوری اظهار کرد: بیشترین میزان آتش سوزی مربوط به اسدآباد و کمترین آن کبودراهنگ با هفت هکتار بوده و همچنین در فامنین هیچ گونه آتش سوزی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عامل انسانی داشته است افزود: پنج فقره از آتش سوزی‌ها عمدی بوده و برای مسببان آن پرونده قضائی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: همدان خشکسالی را پشت سر گذاشته و بارش‌های خوب بهار امسال موجب افزایش رشد و پوشش گیاهی شد.

سرهنگ نوری اضافه کرد: فراوانی گیاهان و پوشش گیاهی با فرا رسیدن فصل تابستان و شدت گرفتن گرما، احتمال آتش سوزی را افزایش داد بنابراین دوره‌های آموزشی برای گروه‌های هدف به منظور پیشگیری از بروز آتش از اردیبهشت امسال برگزار شد.

وی تاکید کرد: تجهیزات در اختیار ادارات شهرستانی و همیاران طبیعت نظیر آتش کوب و تجهیزات انفرادی افزایش یافت تا در صورت نیاز بتوان سریع دامنه آتش را مهار کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: از دیگر اقدام‌های صورت گرفته ایجاد آتش بر بود که در این راستا ۱۷۰ هکتار آتش بر ایجاد شد.

سرهنگ نوری ادامه داد: ایجاد «آتش بُر» از سرایت آتش به سمت جنگل کاری حیدره جلوگیری کرد همچنین در نقاط حاشیه راه آتش بر ایجاد شده است.

وی از شهروندان خواست روزهای پایان هفته که برای تفریح در دامن طبیعت حضور می‌یابند از برافروختن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش تا اطمینان کامل از خاموش شدن آن محل را ترک نکنند.