تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3779531
شناسه : 3779531
تاریخ :
صعود چهار سانداکار به دیدار نهایی/ سینکایی بدون پیروزی برنز گرفت اقتصاد ایران: رقابت‌های ووشو قهرمانی آسیا با صعود چهار عضو تیم ملی ساندا به دیدار نهایی و کسب دو مدال برنز نمایندگان کشورمان پیگیری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه دهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی آسیا که با حضور نزدیک به ۲۲۰ ورزشکار از ۲۳ کشور در ماکائو جریان دارد، با برگزاری مسابقات ساندا در مرحله نیمه نهایی پیگیری شد. بر همین اساس در وزن ۵۲- کیلوگرم زنان که هفت سانداکار حضور داشتند، سوگند سینکایی با یک قرعه استراحت به نیمه نهایی صعود کرد و امروز مقابل «منگویان چن» از چین در دو راند باخت تا بدون کسب حتی یک پیروزی به نشان برنز دست پیدا کند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم صدیقه دریایی که با برتری مقابل «چو من سین» از ماکائو راهی مرحله نیمه نهایی شده بود، امروز در مبارزه با «یولداشووا» از قزاقستان صاحب پیروزی شد و به دیدار پایانی صعود کرد. در این وزن هم شش ووشوکار حضور داشتند که دریایی برای کسب مدال طلا باید با «ژانگ» از چین پیکار کند. در وزن ۶۵- کیلوگرم نیز سهیلا منصوریان «نیکیتا بانسل» از هند را در دو راند از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. در این وزن نیز شش ورزشکار مبارزه کردند که منصوریان دور نخست نیز «سارا عبدالجواد» نماینده عربستان را از پیش رو برداشته بود. وی برای کسب مدال طلا با «گیسارو دای» پیکار می‌کند.

در گروه مردان و در وزن ۶۰- کیلوگرم امیرحسین همتی در مرحله نیمه نهایی «آلپیو» از فیلیپین را از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد. وی بعد از یک دور استراحت «کیم جین یونگ» از کره جنوبی را در دو راند شکست داده بود. «پانشی لیانگ» از چین حریف همتی در مبارزه پایانی است. در وزن ۶۵- کیلوگرم رضا عبداللهی در مرحله نیمه نهایی برابر «کاسکنوف» از قزاقستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. وی با برتری برابر «چنگ یی» از چین تایپه و «الراشدی» از عربستان به نیمه نهایی صعود کرده بود.

محمد فرهادی در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۰- کیلوگرم د ر پیکار با «ترونگ وان» از ویتنام ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز بسنده کرد. وی درو نخست «کامرادینوف» از قزاقستان را شکست داده و سپس «ناتین چادوری» از هند را از پیش رو برداشته بود. علی خورشیدی هم در وزن ۸۰- کیلوگرم در مبارزات امروز و در مرحله نیمه نهایی قرار بود برابر «ون لونگ لیو» از چین مبارزه کند که به دلیل عدم حضور این رقیب، نماینده کشورمان پیروز و راهی مبارزه پایانی شد. در این وزن هفت ووشوکار حضور داشتند که خورشیدی با پیروزی دور نخست برابر «جومامایرادو» از ترکمنستان به نیمه نهایی صعود کرده بود.

برای تیم کشورمان در این دوره از مسابقات تاکنون زهرا کیانی یک نشان طلا، هلیا اسدیان، سوگند سینکایی و محمد فرهادی و رضا عبدالهی چهار مدال برنز کسب کرده اند. سایر نمایندگان کشورمان در بخش ساندا فردا یکشنبه در روز پایانی مسابقات، هفت عضو تیم مردان و زنان کشورمان در بخش ساندا برای کسب مدال طلا در مبارزه نهایی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

این دوره از مسابقات فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.