تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779520
شناسه : 3779520
تاریخ :
«مدرسه» مهمترین محیط تبلیغ نماز/ فرهنگ نماز جماعت ترویج شود اقتصاد ایران: سمنان- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان از مدرسه به عنوان مهمترین محیط تبلیغی برشمرد و گفت: فرهنگ نماز خوانی بین نوجوانان بیشتر ترویج شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا ظهر شنبه در گردهمایی مشترک شورای معاون‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل بابیان اینکه مدرسه مهمترین محیط تبلیغی برای نماز است، ابراز داشت: با توجه به اینکه تربیت از مدرسه آغاز می‌شود لذا برای ترویج فرهنگ نماز خوانی باید سراغ مدارس رفت.

وی بابیان اینکه ارتقا فرهنگ نماز خوانی تضمین کننده ثبات و آرامش جامعه است، افزود: می‌بایست فرهنگ نماز خوانی بین نوجوانان و نسل جدید بیشتر ترویج داده شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه آموختن در خردسالی تأثیر و ماندگاری بیشتری در ذهن دارد، ابراز داشت: این درست همانند نقشی که روی سنگ کنده شود لذا مدارس در این حوزه می‌توانند در ترویج فرهنگ نماز خوانی نقش محوری و کلیدی ایفا کنند.

فاطمی نیا بابیان اینکه نماز درد و دل و راز نیاز با خدا است و همین موجب آرامش دل‌ها می‌شود، تصریح کرد: از این رو اهتمام و توجه به نماز در مدارس باید در اولویت قرار گیرد.

وی نماز را سند راهبردی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و افزود: ترویج فرهنگ نماز خوانی بین نسل جدید امری ضروری که باید برای آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.