تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779518
شناسه : 3779518
تاریخ :
چندنرخی بودن ارز مشکل فراروی تولید است اقتصاد ایران: ساری- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران تورم بالا و افزایش نرخ ارز و چند نرخی بودن را مشکل فراروی تولید و صنعت بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی رضوی ظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تورم بالا و افزایش نرخ ارز را از جمله مشکلات و مسائل بیان کرد و گفت: چند نرخی بودن ارز سبب شده تا در صادرات و واردات با ناترازی عجیب و غریبی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه نرخ ارز نیمایی کمتر از بازار آزاد است، افزود: متأسفانه بخش تولید اولین ایستگاهی است که به دلیل قطع برق دچار مشکل می‌شود و این در حالیست که هر سال جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رضوی با اظهار اینکه آینده نگری لازم در حوزه اقتصاد و صنعت صورت نگرفته است، گفت: قرار بود طبق برنامه‌ریزی واحدهای صنعتی هفته یک روز تعطیل باشند اما اتفاقی که افتاد این بود که این یک روز بعدها به ۲ و اکنون به سه روز رسیده است.

رضوی گفت: وقتی که در هفته سه روز واحدهای صنعتی بدون انرژی برق می‌مانند باید سازمان امور مالیاتی ۱۲ روز در ماه از این واحدها مالیات نگیرد و یا تأمین اجتماعی ۱۲ روز پول نگیرد.