تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779508
شناسه : 3779508
تاریخ :
جلوگیری از یک حادثه بزرگ در آب‌های ایران و نجات یک کشتی خارجی اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناورهای ناجی مراکز کنترل هرمزگان یک فروند کشتی خارجی با ۱۲ خدمه را در ۲۴ مایلی آب‌های کیش از غرق شدن حتمی نجات دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده در تشریح جزئیات نجات یک فروند کشتی خارجی در ۲۴ مایلی جزیره کیش اظهار کرد: یک فروند کشتی خارجی جنرال کارگو با بار لوله‌های فولادی و همچنین ۱۲ خدمه و سرنشین از عربستان عازم کشور امارات بود که با یک فروند شناور خارجی دیگر برخورد و دچار سانحه شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام وقوع سانحه برای این کشتی از سوی مرکز کنترل دریایی جزیره کیش، سرنشینان این کشتی توسط ناجی مرکز کنترل دریایی در ۲۴ مایلی آّب‌های کیش نجات یافتند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان در توضیحات بیشتر این حادثه دریایی گفت: به دلیل اینکه وقوع سانحه در ساعت دو بامداد بلافاصله با تلاش و پیگیری شبانه روزی مرکز Mrcc و واحد بررسی سوانح و کنترل دریایی، اقدامات لازم صورت گرفت و سرنشینان کشتی سانحه دیده با سلامت کامل به کشتی دوم منتقل شدند.

مکی‌زاده یادآور شد: با وجود احتمال خطر غرق شدن شناور یادشده با خطرهای پیش رو سرانجام با هماهنگی با مالک کشتی یاد شده، این شناور امروز با شرایط ایمن و کمترین خطر توسط یدک‌کش از آب‌های سرزمینی ایران به امارات رهسپار و از یک سانحه ملی در آبراه‌های کشور جلوگیری شد.

وی هماهنگی و تلاش‌های با مالک کشتی و جابه‌جایی سرنشینان، هماهنگی با شرکت کشتیرانی مربوطه، ارسال یدک‌کش از بندر شهید رجایی به منطقه حادثه برای محافظت از این کشتی تجاری و سایر اقدامات تأمینی را بخش مهمی از اقدامات مرکز Mrcc بندرعباس برای نجات این کشتی تجاری عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: لازم به یادآوری است که مالک نیز یک یدک‌کش برای اعزام به منطقه اعزام کرد و شناور سانحه دیده با همان یدک‌کش اعزامی مالک جابه‌جا شد اما مهم‌ترین اصل این سانحه هماهنگی قابل توجه mrcc و امور دریایی استان هرمزگان بود.