تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779504
شناسه : 3779504
تاریخ :
مسابقه عکاسی از نماهای ساختمانی «تصویر بی زمان شهر» برگزار می‌شود اقتصاد ایران: کرج- معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «تصویر بی زمان شهر» با هدف جلب مشارکت شهروندان در ساماندهی نماهای شهری و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه نماهای ساختمانی در شکل‌دهی شهر نقش به سزایی دارند، اظهار کرد: یک نمای زیبا و دلنشین علاوه بر زیبایی و هویتی که به خود ساختمان می‌بخشد، باعث زیبایی و هویت بخشی به فضای شهری نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نمایی که ایجاد می‌شود، بی شک بر بدنه‌هایی که در کنار آن‌ها قرار گرفته است تأثیر می‌گذارد، گفت: یک ساختمان حتی اگر از طراحی نقشه و طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده بی‌نظیری برخوردار باشد، در صورت نداشتن نمایی مطابق با استانداردهای معماری، فاقد هویت و شخصیت است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در بحث تصحیح نماهای شهری و همگون‌سازی آن ابراز کرد: برای زیباتر شدن محیط شهری، لازم است طراحی نمای ساختمان مطابق با استانداردهای شهرسازی و در عین حال هماهنگ با نماهای پیرامون باشد و برای تحقق این امر نیاز است شهروندان در کنار مدیریت شهری قرار بگیرند چون بدون همکاری مردم هیچ هدفی به درستی محقق نمی‌شود.

سعیدی کیا با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «تصویر بی زمان شهر» اظهار کرد: این مسابقه با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت سیمای شهری از دید شهروندان برگزار می‌شود و کلیه معماران و عکاسان و شهروندان علاقه مند به عکاسی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه این مسابقه در دو بخش حرفه‌ای و آماتور و بدون محدودیت رده سنی برگزار می‌شود، اضافه کرد: «نماهای ساختمانی زیبا و خلاق متناسب با معماری ایرانی - اسلامی و بومی»، «زوائد بصری، فرم‌ها و شکل‌های ناملموس در نماهای ساختمانی» و «طرح‌ها و نقوش معماری ایرانی در نمای ساختمان» سه محور این مسابقه عکاسی هستند.

مسابقه عکاسی از نماهای ساختمانی «تصویر بی زمان شهر» برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه «روز، شب و انتقادی» سه بخش این مسابقه هستند، تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در مسابقه عکاسی «نمای ساختمان‌های کرج» می‌توانند آثار خود را از ۱۷ تا ۳۰ شهریور ماه از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۱۲۹۴۸۰۹۵۰ ارسال کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: به برگزیدگان بخش آماتور و حرفه‌ای این مسابقه جوایز نقدی شامل نفر اول ۷ میلیون تومان، نفر دوم ۵ میلیون تومان، نفر سوم ۴ میلیون تومان، نفر چهارم ۳ میلیون تومان و نفر پنجم هم ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد، ضمن آنکه آثار برگزیده در قالب نمایشگاه و همین طور در فضای مجازی و رسانه‌ها اکران می‌شود.

وی با اشاره به نحوه داوری آثار دریافتی گفت: آثار بخش‌های مختلف این مسابقه توسط اساتید دانشگاه داوری و پس از آن نفرات برگزیده اعلام خواهند شد.

سعیدی کیا ابراز کرد: شورای عکاسی انجمن هنرهای تجسمی البرز و انجمن معماری و شهرسازی استان نیز در برگزاری و به ویژه بخش داوری مسابقه یاد شده مشارکت دارند و کار داوری و انتخاب آثار برتر بلافاصله پس از دریافت تصاویر آغاز خواهد شد.

گفتنی است علاقه مندان برای اطلاع از جزئیات این رویداد می‌توانند به سایت شهرداری کرج به نشانی www.karajemrouz.ir مراجعه کنند.