تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3779500
شناسه : 3779500
تاریخ :
مقصر مرگ هوادار ملوان چه کسی است/ مسئولان پرتعداد و بی‌مسئولیت! اقتصاد ایران: با وجود این که اظهارات متفاوت و البته متناقضی در مورد دلایل درگذشت هوادار قدیمی ملوان در دیدار با سپاهان مطرح شده اما هنوز به درستی مشخص نیست چه کسی مقصر این اتفاق تلخ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال سپاهان و ملوان در هفته چهارم لیگ برتر جمعه شب ۲۳ شهریور و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید تا شاگردان ژوزه مورایس به چهارمین پیروزی متوالی خود در لیگ برتر دست یابند و در صدر جدول باقی بمانند.

حدود دقیقه ۲۵ بازی یکی از هواداران تیم ملوان دچار عارضه قلبی می‌شود و تلاش عوامل اورژانس و پزشکان برای نجات جان این فرد بی نتیجه می‌ماند و در نهایت این هوادار دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد. پس از این اتفاق حرف و حدیث‌های زیادی در فضای مجازی مطرح شد و فضای فوتبال کشور را رو به التهاب برد.

در همین رابطه یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه گفت: حدود دقیقه ۳۰ بازی سپاهان - ملوان بود که مرحوم مرتضی خائفی روی زمین افتاد. فریاد زدیم دکتر و آمبولانس بیاید، اما پزشک بالا نیامد. پزشکان کم‌کاری کردند و مأموران بیشتر باعث این اتفاق شدند. آمبولانس اطراف زمین بود و می‌توانستیم مرحوم خائفی را راحت به آمبولانس برسانیم، اما مأموران به ما گفتند باید مرحوم خائفی را به آمبولانس پشت ورزشگاه منتقل کنیم. مرحوم خائفی را از ورزشگاه خارج کردیم، اما بیهوده سرگردان شدیم و به داخل ورزشگاه برگشتیم. پزشک ملوان در آمبولانسِ کنار زمین با دست به این هوادار شوک وارد کرد و نفس داد. مرحوم خائفی را به بیمارستان منتقل کردند که از دنیا رفت.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که داود رفعتی ناظر بازی اظهارات دیگری را بیان کرد: در دقیقه ۲۵ بازی دیدم سکوهای هواداران تیم ملوان شلوغ شد. بلافاصله همراه با فرمانده پلیس به آن سمت رفته و دیدم تکنسین اورژانس بالا رفت. بدون اینکه با من هماهنگ کند. به ۲ دقیقه نرسید که ۲ نفر پایین آمدند. یک نفر را با برانکارد بردند و دیگری توسط پزشک ورزشگاه احیا شد. متأسفانه نفری که فوت کرد، یک بار در آمبولانس احیا شد. بیمارستان تا ورزشگاه دو، سه دقیقه فاصله دارد. بلافاصله آن مرحوم به بیمارستان شهید مطهری فولادشهر منتقل می‌شود. تا جایی که اطلاع داشتم، او تا دقیقه ۷۲ نیز زنده بود.

مقصر مرگ هواداران ملوان چه کسی است/ مسئولان پرتعداد و بی‌مسئولیت!

تمام تمهیدات برای برگزاری دیدار سپاهان و ملوان اندیشیده شده بود

علی طاهری رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان در رابطه با اتفاق تلخی که در ورزشگاه فولادشهر رخ داد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اول از همه باید درگذشت این هوادار را خدمت جامعه فوتبال و باشگاه ملوان تسلیت عرض می‌کنم. این دیدار در بالاترین سطح فوتبال ایران برگزار شد و داود رفعتی که ناظر این بازی بود یکی از بهترین ناظرهای فوتبال کشور است و باشگاه میزبان هم که سپاهان بود یک باشگاه حرفه ای است و تمام تمهیدات را برای برگزاری این دیدار دیده بود.

آمبولانس ورزشگاه همه تجهیزات مربوطه را داشت

او ادامه داد: آمبولانس موجود در ورزشگاه تمام تجهیزاتی که لازم باشد را داشت و بعد از این اتفاقی که برای هوادار ملوان رخ می‌دهد، آمبولانس داخل زمین که مختص بازیکنان و اعضای تیم‌ها است برای این هوادار آورده می‌شود در صورتی که اگر برای هواداری مشکلی رخ دهد باید آمبولانس‌های بیرون از زمین به کار گرفته شوند اما با همه این تفاسیر، از آنجایی که جان هوادار بسیار ارزشمند بود، ناظر بازی (رفعتی) دستور می‌دهد که همان آمبولانسی که مختص بازیکنان و اعضای تیم‌ها است بلافاصله برای این هوادار آورده شود.

هوادار ملوان پس از اقدامات تکنسین‌های آمبولانس بلافاصله راهی بیمارستان شد

طاهری تصریح کرد: پس از این کار هوادار ملوان داخل آمبولانس قرار داده می‌شود و کارهای پزشکی روی این عزیز توسط تکنسین‌های آمبولانس انجام داده می‌شود و پس از آن آمبولانس راهی بیمارستان شهید مطهری می‌شود. همان طور که می‌دانید فاصله ورزشگاه فولادشهر با بیمارستان شهید مطهری زیاد نیست و بلافاصله هوادار ملوان تحویل پزشکان بیمارستان داده می‌شود اما متأسفانه تلاش آنها هم جواب نمی‌دهد و این هوادار فوت می‌کند.

مقصر مرگ هواداران ملوان چه کسی است/ مسئولان پرتعداد و بی‌مسئولیت!

برای بازی‌های استانی هم آمبولانس‌های ما تجهیزات کامل دارند

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آمبولانس موجود در ورزشگاه به دستگاه احیا مجهز نبوده و یا اینکه خیلی دیر اقدام به حضور بر سر هوادار ملوان کرده، عنوان کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. ما حتی در دیدارهای لیگ‌های استانی و دسته سه کشور هم آمبولانس با تمام تجهیزات در ورزشگاه‌ها حضور دارد چه برسد به این بازی که در بالاترین سطح فوتبال ایران برگزار شد. خود این کار که ناظر بازی دستور داده تا از آمبولانس کاسه زمین که مخصوص بازیکنان دو تیم است برای هوادار استفاده شود تخلف بوده است اما داوود رفعتی برای نجات دادن جان یک انسان این دستور را داد.

استفاده از آمبولانس کاسه زمین برای استفاده از هواداران ممنوع است

رئیس هیأت فوتبال اصفهان خاطر نشان کرد: باید یک موضوعی را مطرح کنم ناظر بازی تیم‌های شباب الاهلی امارات و سپاهان ایران در پلی آف لیگ نخبگان آسیا و دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان یک فرد اهل کشور سوریه بود. در بازی سپاهان چنین اتفاقی برای یکی از هواداران سپاهانی رخ داد و از آمبولانس مخصوص بازیکنان برای نجات جان این هوادار استفاده شد اما در بازی با ایران، این ناظر تاکید کرد که دیگر اجازه نخواهد داد که از آمبولانس کاسه زمین برای هواداران استفاده شود.

مقصر مرگ هواداران ملوان چه کسی است/ مسئولان پرتعداد و بی‌مسئولیت!

رفعتی به قوانین تسلط دارد

او افزود: رفعتی یکی از بهترین ناظرهای فوتبال کشور است و به قوانین و مقررات کاملاً تسلط دارد و کاری که باید انجام می‌داد را انجام داد. تقاضا دارم کسی که در این مورد اظهار نظر می‌کند صحبت‌هایی که انجام می‌دهد کارشناسی شده باشد. من فکر می‌کنم قصوری از سمت میزبان و ناظر بازی در این اتفاق رخ نداده است.