تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779458
شناسه : 3779458
تاریخ :
محیط زیست یکی از حوزه‌های مهم در چهارمحال و بختیاری است اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به اهمیت بالای محیط زیست در کشور و چهارمحال و بختیاری، گفت: دانشگاه شهرکرد بیشترین قرارداد مطالعاتی را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تقی جاودانی صبح امروز در همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت اظهار کرد: حفظ محیط زیست چه در استان و چه در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد بیشترین قرارداد مطالعاتی و تحقیقاتی را با اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر ادارات استان و سایر استان‌ها دارد.

جاودانی افزود: هم‌اکنون هشت استان کشور با این دانشگاه قرارداد طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی را منعقد کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز یک نگاه دانش‌محور و خردورز در محیط زیست به وجود آمده بیان داشت: مسئولان و فعالان محیط زیست، دانشگاه را خانه دوم خود می‌دانند و این نگاه باعث شده که صنایع دیگر هم به محیط زیست توجه کنند.

جاودانی اذعان داشت: امروز توجه به جایگاه محیط زیست در جامعه نهادینه شده و این ظرفیت بسیار بالا و مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه استراتژیک محیط زیست در همه عرصه‌ها به‌خصوص امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته و صنایع دیگر مورد توجه است گفت: تنها محور فنی محیط زیست که مورد توجه قرار گرفته مقابل محیط زیست است.