تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3779445
شناسه : 3779445
تاریخ :
عرضه کتاب «راه سوم» در کتابفروشی‌ها اقتصاد ایران: کتاب «راه سوم» نوشته مشترک فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راه سوم» نوشته مشترک فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی به تازگی توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه بازار نشر شده و الگوی مترقی زن در منظومه فکری مقام معظم رهبری است.

موضوع مورد توجه در روزگار امروز این است، همگان بدانند که بانوان می‌توانند در هر دو بخش تمدن سازی نقش آفرینی کنند؛ چه بخش نرم افزاری و اصلی تمدن یا به تعبیر دیگر سبک زندگی و چه بخش سخت افزاری و حاشیه‌ای تمدن که عبارت است از پیشرفت در ساحت‌های مختلف اجتماعی مانند علمی، سیاسی، اقتصادی و غیره می‌توانند نقشی پیش برنده داشته باشند. بررسی ویژه مسئله زن چه در تمدن اسلامی و چه در تمدن سوزی غربی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و این امر برعهده خود بانوان است. دختران و بانوان نیمی از جامعه اند و هم در حرکت عمومی جامعه به سمت تمدن اسلامی و هم به علت اثرگذاری بر دیگر اعضای جامعه، نقش ویژه ای دارند. بانوان همچون مردان، به منظور مقدمه سازی برای تحقق تمدن اسلامی، باید یک الگو تولید کنند و این الگوی اسلامی را به دیگر ممالک بشری بشناسانند.

کتاب «راه سوم» تلاش کرده تا به زنان مؤمن انقلابی، الگوی زن در ساحت نظر و عمل را به طور کامل نشان دهد و زنان مظلوم جهان را از چنگال جاهلیت مدرن نجات دهد.

این کتاب در چهار فصل به چهار مسأله پرداخته است که عبارتند از «مسئله زن، مسئله‌ی هویت، مسئله‌ی حقوق، مسئله حجاب و عفاف و روابط زن و مرد» که در هر فصل به صورت مفصل هرکدام از این مسائل را شرح داده و براساس منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب، آن‌ها را بررسی کرده است.

این کتاب با ۶۵۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۵۰ هزار تومان عرضه شده است.