تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3779401
شناسه : 3779401
تاریخ :
نرخ جدید خرید شیر خام به زودی ابلاغ خواهد شد اقتصاد ایران: مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروران درباره نرخ جدید شیرخام گفت: از ابتدای سال این موضوع درحال پیگیری است که پس از تعیین تکلیف نرخ خریدتضمینی گندم، نرخ جدید شیرخام هم باید ابلاغ شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ۳۲ قلم کالای اساسی در شورای «قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» از سوی اعضا تعیین و توسط رئیس شورا ابلاغ رسمی می‌شود.

پیش از تعیین کابینه دولت چهاردهم، تشکل‌ها به دنبال تعیین تکلیف نرخ جدید شیر خام درب دامداری‌ها در سال جدید بودند. با معرفی غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی، وی اعلام کرد پس از رأی اعتماد، قیمت دو محصول گندم و شیر را مشخص خواهد کرد.

محمدجواد آزاد، مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور درباره وضعیت نرخ شیر خام به مهر گفت: موضوع از ابتدای سال از سوی تشکل‌ها در حال پیگیری است. نرخ خرید تضمینی گندم مصوب و از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد. در ادامه منتظر ابلاغ قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها هستیم که اردیبهشت ماه به مبلغ ۱۸ هزار تومان در هر کیلو گرم مصوب شده است.

وی افزود: دیرکرد ابلاغ قیمت شیر باعث می‌شود تا دامداران متضرر شوند زیرا در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات لبنی، مطالبات آنها را ۱۰۰ روز می‌پردازند. وی افزود: دامدار نیز برای تأمین نقدینگی مورد نیاز و خرید نهاده‌های دامی برای خوراک دام‌ها در فصل زمستان ناچار است گوساله‌ها را به فروش برساند که در ادامه با کاهش جمعیت دام‌های مولد، وضعیت بازار گوشت قرمز پر چالش تر از امروز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا شیر خام درب دامداری‌ها افزایش قیمت داشته است، عنوان کرد که تغییری در قیمت شیر خام نداشته‌ایم.

اما محصولات لبنی از ابتدای سال در چند نوبت گران شد و آخرین افزایش مربوط به هفته گذشته بود. حال یکی از پرسش‌های اساسی این است که آیا پس از ابلاغ رسمی نرخ شیر خام، تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی دوباره مبادرت به افزایش قیمت محصولات شأن خواهند کرد؟