تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3779385
شناسه : 3779385
تاریخ :
آسم ممکن است خطر ناباروری در زنان را افزایش دهد اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ابتلا به آسم می‌تواند با افزایش خطر سقط جنین و مشکلات باروری در زنان مرتبط باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز، دکتر آن وجن هانسن، سرپرست تیم تحقیق در بخش پزشکی تنفسی بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، اعلام کرد: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که زنان مبتلا به آسم با نرخ بیشتری از سقط جنین و نیاز به درمان باروری مواجه هستند. هرچه شدت آسم در این زنان بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که نیاز به درمان باروری پیدا کنند.»

مطالعه‌ای که بر روی داده‌های تقریباً ۷۷۰,۰۰۰ زن دانمارکی، از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۹ متولد شده و در سال‌های اولیه باروری‌شان از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۷ پیگیری شده بودند، متمرکز شد، نتایج زیر را به دست آورد:

  • احتمال سقط جنین در زنان مبتلا به آسم ۱۷% بود، در مقایسه با ۱۵.۷% در زنان بدون آسم.
  • همچنین، زنان مبتلا به آسم با احتمال بیشتری نیاز به درمان باروری داشتند: ۵.۶٪ از زنان مبتلا به آسم، در مقایسه با ۵٪ از زنان بدون آسم.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که اکثر زنان مبتلا به آسم موفق به غلبه بر این مشکلات و به‌دست‌آوردن فرزند شدند: ۷۷٪ از زنان، صرف نظر از وضعیت آسم خود، موفق به مادر شدن شده‌اند.

هانسن افزود: «دلیل اینکه آسم چگونه ممکن است با باروری و بارداری تداخل داشته باشد هنوز مشخص نیست.» وی معتقد است که این وضعیت ممکن است به التهاب سیستمیک در سراسر بدن، از جمله اندام‌های تناسلی زنان، مرتبط باشد.