تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779383
شناسه : 3779383
تاریخ :
کشاورزی لرستان در استفاده از آب سدها تجربه خوبی را پشت سر گذاشت اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: طی تابستان امسال، کشاورزی این استان در استفاده از آب ذخیره شده سدها تجربه خوبی را پشت سر گذاشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در گرم‌ترین تابستان، کشاورزی استان رونق چشمگیری را به‌واسطه استفاده از آب ذخیره شده در پشت سدها داشته است.

وی گفت: باتوجه‌به بررسی داده‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، در سال جاری گرم‌ترین تابستان و فصل زراعی چند سال اخیر را تجربه کردیم، بااین‌حال، کشاورزی استان لرستان باتوجه‌به منابع محدود آب سطحی، رشد و بالندگی مناسبی را به‌واسطه استفاده از آب ذخیره شده در پشت سدهای استان تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: در فصل زراعی امسال که اکنون به پایان آن نزدیک می‌شویم، حدود ۵۲ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی پشت هشت سد در حال بهره‌برداری استان شامل هاله، ایوشان، مروک، حوضیان، کزنار، خان‌آباد و کمندان برای شبکه‌های مدرن و تأمین حقابه‌های سنتی استفاده شده است.

حسن‌نژاد، بیان داشت: سد مروک با تأمین ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای استفاده در شبکه مدرن و تأمین آب باغات زردآلو، کمک شایانی به شکوفایی منطقه کرده است، از سوی دیگر، کشاورزان پایین‌دست سد ایوشان با مصرف ۲۷ میلیون مترمکعب آب، بیشترین بهره را از این سد برای مصارف کشاورزی برده‌اند.

وی تصریح کرد: در آستانه شروع فصل آبی جدید، سدهای استان آمادگی لازم برای ذخیره بیشتر نزولات آسمانی را دارند.