تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779382
شناسه : 3779382
تاریخ :
۲۹ هزار دانش‌آموز مدارس یزد سرویس‌بندی شدند اقتصاد ایران: یزد- رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار دانش‌آموز مدارس یزد سرویس بندی شدند، از جاماندگان خواست به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی فعالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز به کار سامانه سپند از چند ماه قبل برای ساماندهی سرویس مدرسه دانش‌آموزان یزد عنوان کرد: با ثبت‌نام انجام شده توسط والدین در سامانه، اطلاعات دانش‌آموزان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و از طرفی رانندگانی که درخواست کار داشتند به شرکتها مراجعه و ثبت نام شدند تا خدمات‌رسانی در بستر سامانه ممکن شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب نزدیک به ۳۵ هزار نفر در سامانه ثبت نام و کمتر از ۲۹ هزار نفر نوع سرویس را مشخص کردند که شامل جابجایی ۸ هزار نفر با مینی‌بوس، هزار و ۳۰۰ نفر با ون و ۱۰ هزار نفر با سواری تعیین و سرویس‌بندی شده است.

فعالی گفت: از این ۲۹ هزار نفر، نزدیک به ۸ هزار نفر آدرس محل سکونت را اشتباه زدند که باید با مراجعه به شرکت‌ها در زمان پرداخت بیعانه، آدرس محل سکونت را تغییر دهند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد درباره هزینه سرویس مدارس عنوان کرد: هزینه سرویس‌ها مشخص و بر اساس مصوبه شورای شهر بر اساس مسافت مدرسه به خانه و برعکس محاسبه می‌شود و این مبلغ از سوی شرکت‌ها شامل ۳۰ درصد پیش پرداخت و مابقی به صورت اقساط از والدین دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جمع بندی سرویس‌ها و ثبت‌نام رانندگان مجاز برای همکاری با شرکت‌های حمل و نقل سرویس مدارس تا پایان مهر، گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سپند تا دهم شهریور ۳ بار تمدید شده و افرادی که جاماندند می‌توانند با مراجعه به مدرسه به شرکت‌های که تحت مدیریت هستند معرفی شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

فعالی از تلاش برای جلب مشارکت رانندگان سرویس مدارس برای دریافت مجوزهای لازم با در نظر گرفتن مشوق‌ها خبر داد و افزود: برای جذب رانندگان بیشتر، تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی در بازه‌های زمانی مختلف برای دریافت مجوز رانندگان در نظر گرفته شده که امیدوارم رانندگان از تخفیف ۵۰ درصدی در فرصت باقی مانده در شهریور نهایت استفاده را ببرند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از توجه به نوع ماشین و راننده در زمان صدور یا تمدید مجوز خبر داد و افزود: برای تایید صلاحیت رانندگان استعلام‌های لازم از اماکن، قوه قضاییه و نیروی انتظامی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازی نیست رانندگان برای ثبت نام به سامانه سپند مراجعه کنند، افزود: آنها باید به شرکتهایی که مجوز دارند مراجعه کنند.