تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779381
شناسه : 3779381
تاریخ :
مدعی‌العموم سرمایه گذاران در خراسان جنوبی هستیم اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: حمایت از سرمایه گذاران خارجی را وظیفه خود دانسته و در مرکز خدمات سرمایه گذاری مدعی‌العموم سرمایه گذاران هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح شنبه در دیدار با سرمایه گذاران چدن خوسف اظهار کرد: سرمایه گذاران کشور چین اعتماد خوبی به خراسان جنوبی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه گذاری استان پروژه‌های سرمایه گذاران چینی است، بیان داشت: در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان حمایت از سرمایه گذاران خارجی را وظیفه خود می‌دانیم و در زمینه حل مشکلات آنها همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی با اذعان به اینکه خود را مدعی‌العموم سرمایه گذاران در استان و به خصوص سرمایه گذاران خارجی می‌دانم، گفت: در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تلاش کرده‌ایم سرمایه گذاران خارجی را به سمت زنجیره‌های ارزش استان و جلوگیری از خام فروشی سوق دهیم.

به گفته وی به استناد قانون مشوق‌های اقتصادی و امورات مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی و از جمله روال اداری، ثبت سرمایه، اقامت، تمدید مجوزها و اتفاقاتی که قانونگذار در اختیارشان قرار داده از جمله وارد کردن خودرو وارد کردن همراهان و سایر موارد جزو حیطه وظایف مرکز خدمات سرمایه گذاری استان است.

ذاکریان بیان داشت: در این مرکز نمایندگان تام‌الاختیار همه دستگاه‌های اجرایی که برای اعطای مجوز به سرمایه‌گذار خارجی نقشی دارند حضور پیدا می‌کنند تا امور مرتبط با سرعت بیشتری انجام شود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی تصریح کرد: اکثر تولیدات پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی استان صادرات محور است که ارز آوری داشته و برای استان و کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

ذاکریان ادامه داد: بنا بر اعلام سرمایه گذار شرکت چدن خوسف علی رغم همه مشکلاتی در سال جاری داشته توانسته است بیش از ۵.۵ میلیون دلار صادرات محصولات خود را در ۵ ماهه نخست سال جاری داشته باشد.

جعفری نماینده سرمایه گذار چینی شرکت چدن خوسف هم گفت: در این شرکت ۳۵۰ نیرو مشغول به فعالیت هستند و تمامی حقوق کارگران کارخانه نیز به روز می‌باشد و هیچ معوقه‌ای نداریم.

وی بیان کرد: شرکت چدن خوسف در حوزه سرمایه در گردش نیازمند حمایت است.