تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779380
شناسه : 3779380
تاریخ :
آموزش‌ کمک‌های اولیه ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد اقتصاد ایران: زنجان- مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر زنجان گفت: آموزش کمک‌های اولیه، ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد که این موضوع در بُعد فرهنگی و اقتصادی جامعه بسیار تاثیرگذار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت‌الله هاشمی روز شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، افزود: هلال احمر در حوزه آموزش کمک‌های اولیه با استقبال عمومی مواجه است که در نجات جان انسان‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: خانه‌های هلال، دانشگاه‌ها، جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی بهترین مراکز برای ارائه آموزش کمک‌های اولیه است.

هاشمی ادامه داد: باید هم افزایی و ارتباطات بیشتر در میان دستگاه‌ها انجام شود تا از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات و پاسخگویی مطلوب در زمان بروز حوادث استفاده شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از طرح راه اندازی خانه‌های هلال استقبال کرد، افزود: این خانه‌ها با هدف امدادرسانی سریع‌تر در تمامی نقاط کشور و افزایش بهره وران از آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی و همچنین خدمات معیشتی و درمانی در مناطق دور و کم برخوردار راه اندازی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خانه‌های هلال جزو سه طرح تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان بوده و ایران جزو تأثیرگذارترین کشورها در کنوانسیون ژنو است.

وی افزود: جایزه فدراسیون بین‌المللی که جمعیت هلال احمر موفق به کسب آن شد به واسطه این طرح‌های تأثیرگذار در سطح جهانی بود.

هاشمی تاکید کرد: کانون‌های دانشجویی طرح‌هایی در حوزه بهداشت، ایمنی و تغییرات اقلیمی در سطح کشوری و بین‌المللی با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال تهیه و ارائه کنند.

توسعه آموزش‌های هلال احمر در جامعه ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز با قدردانی از عوامل جمعیت هلال احمر استان، گفت: تمامی مردم باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث را داشته باشند و آموزش بر همه آحاد جامعه لازم است.

احمد نقی‌لو افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در حال تحصیل هستند که اگر نصف این تعداد هم از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شوند نیروی عظیمی در جامعه در مواقع حوادث به یاری مردم خواهند رسید.

در این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شدند.