تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3779375
شناسه : 3779375
تاریخ :
نمی‌توانیم در آسیا میزبان باشیم/ سرمربی تیم ملی را شگفت زده کردیم اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال خاتون بم گفت: بازیکنان تیم با انجام بازی‌های خوبی که در مسابقات لیگ قهرمانان بانوان آسیا داشتند سرمربی تیم ملی بوتان را شگفت زده کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم خاتون بم، پُرافتخارترین تیم فوتبال بانوان ایران برای نخستین بار موفق شد مجوز حضور در اولین دوره مسابقات جام باشگاه‌های بانوان آسیا را به دست بیاورد. شاگردان مرضیه جعفری در مرحله مقدمانی این مسابقات که اخیراً در کشور بوتان برگزار شد موفق شدند با شکست دو تیم آر تی سی بوتان و کیچه هنگ کنگ و صدر نشینی در گروه خود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بانوان آسیا راه پیدا کند. تیم خاتون بم در مرحله بعدی لیگ قهرمانان بانوان آسیا از ۱۵ مهر که به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد باید به مصاف رقبای خود برود.

مرضیه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت تیمش برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: در مرحله مقدماتی کار سختی داشتیم چون حدود چند ماهی بازیکنان از کورس مسابقات دور شده بودند و تمرینات هم دیر شروع شد. از طرفی کشور بوتان هم که میزبانی بازی‌ها بود ارتفاع خیلی زیادی داشت و سطح رطوبتش بالا بود که این مورد هم کار را برای بازیکنان ما سخت می‌کرد.

وی افزود: در بازی اول کمی اذیت شدیم اما در بازی دوم‌مان نمایش خیلی خوبی داشتیم و در نهایت هم موفق شدیم به آن نتیجه‌ای که دلمان می‌خواست دست پیدا کنیم. بازی در این سطح از رقابت‌ها برای ما اتفاق خوبی بود چرا که بچه‌هایمان توانستند توانایی خودشان را به خوبی در آسیا نشان بدهند. در جریان این مسابقات سرمربی تیم ملی بوتان با بازیکنان ما دیدار داشت و دیالوگ‌های خوب و مثبتی رد و بدل شد.

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم ادامه داد: سرمربی تیم ملی بوتان اظهار داشت که از دیدن نوع بازی بازیکنان ایران شگفت زده شده است. علاوه بر این در بازی دومان شرایط به گونه‌ای شده بود که تماشاگران بوتانی تیم ما را از روی سکوها تشویق می‌کردند. در سطح شهر هم احترام جالبی برای ما قائل بودن برای مثال اگر وارد مغازه‌ای می‌شدیم بازیکنان ما را می‌شناختن و می‌گفتند عالی هستید.

نمی‌توانیم در آسیا میزبان باشیم/ سرمربی تیم ملی را شگفت زده کردیم

او با اشاره به شرایط شاگردانش برای بازی به تیم‌های حاضر در گروه اصلی مسابقات گفت: قطعاً تمرینات تیم را دنبال می‌کنیم. یکسری بازیکن به صورت موقت و با قرارداد به ما اضافه شده بودند که با آغاز لیگ در هفته پایانی مهر دیگر در کنار ما نخواهند بود ولی تعدادی از همین بازیکنان هم برای فصل آینده با خاتون به توافق رسیدند که نه تنها در جریان بازی‌های آسیایی بلکه در مسابقات لیگ برتر هم خاتون را همراهی خواهند کرد.

جعفری با اشاره به اینکه همه بازیکنان خاتون تأثیرگذار هستند؛ گفت: در تیم ما بازیکنی وجود نداشت که بگوییم او جز تأثیرگذارها نبود ولی به هر شکل در مرحله اصلی یکی دو نفر از آنها را نخواهیم داشت. گلنوش خسروی یکی از آن بازیکن‌هاست که به سپاهان پیوست.

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم در پاسخ به این پرسش که زندی در این مرحله می‌تواند برای خاتون بازی کند یا خیر؟ عنوان کرد: بله خوشبختانه مصدومیت نگین زندی برطرف شده است و در بازی‌های گروه اصلی لیگ قهرمانان آسیا برای خاتون به میدان خواهد رفت.

پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال بانوان در مورد احتمال حضورش در تیم استقلال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ هم گفت: مذاکراتی را با استقلال انجام دادیم ولی در نهایت به نتیجه نرسیدیم. هنوز برنامه استقلال برای حضور در فوتبال بانوان مشخص نیست اینکه می‌خواهد در چه سطحی تیم‌داری کند. قطعاً این فصل هم سرمربی خاتون بم هستم و امیدوارم در کنار هم نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری نخستین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان بانوان آسیا امکان میزبانی ایران هم در دوره‌های بعدی این رویداد وجود دارد؟ گفت: میزبانی این رقابت‌ها به شکل نیمه متمرکز است یعنی ممکن است به میزبانی چند کشور برگزار شود اما اینکه ایران هم بتواند این امتیاز را داشته باشد بعید است. ما شرایط برگزاری این مسابقات را به دلیل بحث حجاب تیم‌های خارجی و پخش مسابقات نداریم.