تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779346
شناسه : 3779346
تاریخ :
اعلام هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان / هوا سردتر می‌شود اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، شاهد کاهش محسوس دمای هوا و صدور هشدار زرد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز شنبه، استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی و برودتی خواهد بود در نتیجه سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ خود را اعلام کرده است.

فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید علت اصلی هشدار زرد رنگ هواشناسی اعلام شده است. فعالیت این سامانه کم فشار برودتی همچنین تا اواخر وقت روز دوشنبه در استان سمنان ادامه خواهد داشت.

بارش‌های رگباری به خصوص در نیمه شمالی استان سمنان و همچنین رعد و برق و رگبار پراکنده از جمله تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی است.

احتمال بارش تگرگ به خصوص در ارتفاعات استان سمنان از دیگر موضوعاتی است که در هشدار زرد رنگ هواشناسی استان سمنان اعلام شده است.

در این هشدار همچنین به کاهش چهار الی هشت درجه‌ای دمای هوا و افزایش گرادیان هوا یا همان اختلاف دمای روز و شب، در کنار وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای اشاره شده است.

در این هشدار به مسائلی در خصوص پیشگیری از وقوع خساراتی مانند آبگرفتگی و تگرگ زدگی نیز اشاره شده است برای مثال سازمان هواشناسی اعلام کرده که مردم از امروز تا پایان روز دوشنبه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

عدم توقف و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مصب رودها به واسطه امکان طغیان آب راه‌ها، عدم چرای دام در ارتفاعات استان سمنان تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات در خصوص صاعقه از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی برای مردم استان سمنان است.

کنترل پوشش گلخانه‌ها به واسطه عدم بروز خسارات تگرگ و تندبادها از دیگر موضوعاتی است که اداره کل هواشناسی استان سمنان در هشدار زرد رنگ خود به آن اشاره کرده است.

احتمال اختلال در ترددها به خصوص جاده‌های مرتفع به واسطه باران و کاهش دید، مه آلودگی شدید در ارتفاعات، احتمال بروز خسارات به واسطه تند باد از دیگر موضوعاتی است که در هشدار زرد رنگ هواشناسی استان سمنان اعلام شده است.