تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779339
شناسه : 3779339
تاریخ :
ارزش‌های مشترک زمینه رسیدن به وحدت باید باشد اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت: اگر به ارزش‌های مشترک میان امت اسلامی توجه بیشتری شود، رسیدن به وحدت اسلامی نیز تسریع می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح همایش بین المللی وحدت اقوام و ادیان با اشاره به اشتراک بیش از ۹۰ درصدی در اصول دین و اشتراکات مختلف بین مذاهب اسلامی گفت: برای رسیدن به وحدت باید به ارزش‌های مشترک توجه و تاکید کرد که این امر مهمترین گام در ارتقای انسجام در جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر به ارزش‌های مشترک میان امت اسلامی توجه بیشتری شود، رسیدن به وحدت اسلامی نیز تسریع می‌یابد.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: این نگرش‌های مبتنی بر وحدت، نه تنها در میان امت اسلامی بلکه در میان ادیان الهی نیز نتیجه بخش بوده و با توجه به مشترکات می‌توان به وحدت در بین پیروان ادیان نیز رسید.

وی ادامه داد: اگر امت اسلامی با هم وحدت داشتند، دشمنان به خود اجازه جنایات متعدد از جمله جنایت در غزه را نمی‌دادند و هم اکنون می‌بینیم چندین هزار زن را در غزه می کشند ولی یک نفر از حقوق بی گناهان دم نمی‌زند و علت این مساله نبود وحدت بین امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: معنی وحدت این است که امت اسلامی باید روی مشترکات خود که بیش از ۹۰ درصد از اصول دین و سایر موارد است، تکیه کنند و نگذارند دشمن اختلاف افکنی کند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) محور وحدت بین همه مسلمانان هستند، گفت: مؤمنان و مسلمانان باید مایه زینت هم باشند و باید در این راستا همه به مساله وحدت توجه کنند.

سومین همایش بین المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب در قوه قضائیه با حضور مسؤولان استانی و کشوری به ویژه امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در سالن امام علی (ع) ارومیه در حال برگزاری است.