تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3779322
شناسه : 3779322
تاریخ :
انتخابات در سودان جنوبی مجددا به تعویق افتاد اقتصاد ایران: رئیس جمهور سودان جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات را در این کشور دو سال دیگر به تعویق انداخته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری سودان جنوبی امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله انتقالی را در این کشور به مدت دو سال تمدید کرده و انتخابات را از دسامبر 2024 به 22 دسامبر 2026 به تعویق انداخته است.

در این بیانیه به نقل از «مارتن ایلیا لومورو»، وزیر امور کابینه آمده است که تمدید دو ساله انتخابات به توصیه‌های نهادهای انتخاباتی و سرویس امنیتی صورت گرفته است.

در ابتدای سال جاری، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از طرفین خواست تا اقدامات فوری برای برگزاری انتخابات اتخاذ کنند، در حالی که هیئت سازمان ملل در سودان جنوبی درباره کمبود متخصین فنی، حقوقی و عملیاتی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در دسامبر امسال هشدار داد.

سال گذشته «سالوا کر میاردیت»، رئیس جمهور سودان جنوبی با اشاره به توافقنامه صلح (دولت جوبا با احزاب و گروه‌های مخالف) اعلام کرد: بنده ملزم به اجرای توافقنامه صلح هستم که بر اساس آن بایستی انتخابات در سال 2024 برگزار شود.

سالوا کر که در میان هواداران جنبش مردمی آزادیبخش سودان جنوبی (حزب حاکم) سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما در مسیر برطرف کردن موانع و چالش‌های پیش روی انتخابات قدم برمی‌داریم.

سودان جنوبی یکی از کشورهای واقع در حوزه شاخ آفریقاست که با برگزاری همه پرسی، از سودان جدا شد و استقلال خود را در  9 ژوئیه 2011 ( 18 تیر 1390 ) به دست آورد و « سالوا کر میاردیت» به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و از آن سال تاکنون زمام امور سودان جنوبی را به دست دارد.

پس از استقلال، سودان جنوبی بحران‌های متعددی پشت سر گذاشت به گونه‌ای که آتش جنگ داخلی به مدت 5 در این کشور آفریقایی شعله‌ور بود و طی آن 400 هزار نفر جان خود را از دست داد. سرانجام سالوا کر در سال 2018 توافقنامه صلح با مخالفان را امضاء کرد و دولت وحدت ملی جوبا تشکیل شد.

انتهای پیام/