تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3779319
شناسه : 3779319
تاریخ :
عارف: دخترمان پرخاش کند، اخراجش می‌کنیم؟ اقتصاد ایران: معاون اول ریاست جمهوری گفت: آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است و این پیام را به دنیا می دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: معاون اول ریاست جمهوری گفت: آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است و این پیام را به دنیا می دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می کنیم.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: در نشستی که در دانشگاه در دوره قبل داشتیم این تصمیم را گرفتیم که با توجه به فرهنگی بودن انقلاب مان معروف ترین و مخوف ترین زندان قبل از انقلاب را به دانشگاه تبدیل کنیم که در دولت هم تصویب شد که زندان اوین به دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شود. آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است  و این پیام را به دنیا می دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می کنیم

معاون اول رئیس جمهور افزود: مصوبه دولت قانونی و جدی بود و در سال اول منابعی برای آن گذاشتیم ولی اجرا نشد. از عمر این مصوبه ۲۱ سال می‌گذرد از نوجوانی عبور کرده امیدواریم به پیری نرسد.

وی با اشاره به ناترازی در  زمینه اقتصادی گفت: در اقتصاد با یک مساله جدی ناترازی مواجه هستیم. در سال گذشته تراز تجاری ما 17 میلیارد دلار منفی بوده است و کسری که الان در وسط سال با آن مواجه هستیم حدود هزار همت است.

یک سری از اساتید و دانشگاه‌ها این احساس را دارند که به صورت فراقانونی با آنها برخورد شده است، باید این مساله دنبال شود و مسأله برخورد سلیقه‌ای با اساتید متوقف شود و اگر احیانا با افرادی برخورد سلیقه‌ای شده سریع حل شود.

دانشجو عین دختر و پسر ماست مگر دختر و پسر ما در خانه پرخاش می‌کند، از خانه اخراجش می‌کنیم؟ حتی اگر فرار کند می‌رویم دنبالش و التماس می‌کنیم برگردد.

پاسخ پرخاش برخورد تند نیست مگر اینکه از جاهای دیگری خط گرفته باشد که این نظام نشان داده علی رغم نگاه فرهنگی، اما اجازه نمی‌دهد کسی از خطوط قرمز آن عبور کند البته مطمئنا اینطور افراد در دانشگاه‌ها نداریم.